Joulun väri on punainen, kuin omena
Joulu tuoksuu piparkakulle ja kinkulle
Ihmiset ovat iloisia, ollaan yhdessä
Tunnelma on odottava, rauhallinen
Lasten nauru.. supatukset, kellon vilkuilu.. koska pukki tulee?
Herkkuja notkuvat pöydät
Tunnelmallinen joulumusiikki
Kynttilät..
Narskuva hanki
Joulu on pienenä sanana todella suuri.
Se pitää sisällään lukemattomia mielikuvia, tunnelmia, tuoksuja
Mulle ja varmasti monelle muullekkin se on yksi vuoden kohokohdista.
Siihen sisältyy paljon odotuksia, toiveita..
"Onnistuneen" joulun eteen nähdään ihan hurjasti vaivaa, listoja, suunnitelmia,
budjetteja, salaisuuksia.. Yllätin itseni jopa tekemästä miellekarttaa joulusta ja sen suunnittelusta :D
Vaikka joidenkin mielestä tää kaikki on hössötystä ja silkkaa materiashowta, mä uskon joulun taikaan ja haluan nähdä kaiken vaivan, menettää rahani ja yöuneni, ihan vaan sen uskomattoman ihanan tunteen takia. Kun saan aattoiltana nähdä naurunassuiset onnesta muikeet lapset lahjoineen. Lösähtää sohvalle suklaiden ja glögin kanssa.. tunnelmoida. <3
Ja muistaa myös sen syvällisen merkityksen, miksi joulua oikeesti vietetään <3
Minkävärinen on sun joulu? Ja mitä mielikuvia tai tunnelmia se sinussa herättää?