Näytetään tekstit, joissa on tunniste lasten neurologiaan poliklinikka. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste lasten neurologiaan poliklinikka. Näytä kaikki tekstit

tiistai 11. elokuuta 2015

Kaikki hyvin! 4-vuotiaan kanssa neuropolilla

Huoh, tää päivä on ollut jotenkin yltiöraskas;
-raskas ilma! ukkonen varmaan tulossa?
-jännittävä aamu koululaisille + äidin stressi kuinka koulussa sujuu, R:llä yläkoulu ja E:llä uusi ope
-Onnin kanssa neuropoli aamulla (ahdisti vaikka tiesin että huolta ei ole)

Onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin, no ukkosesta en tiedä, mutta koululaisilla oli kaikilla poikkeuksetta ollut hyvä päivä, iloisia nassuja oli kiva ottaa kotona vastaan! Ja Onnin kanssa neuropolilla kaikki oli hienosti. No miksi me sitten käytiin sielä?

Pari vuotta sitten Onnilla oli noin kuukauden välein tosi rajut päänsärkykohtaukset, poika heräsi  kummallakin kerralla aamuyöstä jäätävään päänsärkyyn ja oksenteli rajusti, oli niin kipeä ettei meinannut pysyä edes hereillä makoili ja tuskaili vain. Kummallakin kerralla päänsärkykohtaus kesti n. 4-5 tuntia ja poika oli "kohtauksien" jälkeen elämänsä kunnossa.
Oireet oli kuitenkin niin rajuja että menimme toisen päänsärkykohtauksen jälkeen lääkäriin ja saimmekin heti ajat jatkotutkimuksia varten. 
Mietittiin oliko kyseessä migreenikohtauksia (2-vuotiaalla harvinaisia), epileptisiä kohtauksia vai jotain ihan muuta.
Onnille tehtiin pään magneettikuvaus ja löytönä oli yhden aivopoimun paksuuntuma. Sillä on joku hieno nimikin mutta en ikinä muista sitä (ai kauheeta kuin en muista!!). 
Tämä löydös voi olla sellainen mikä saattaisi aiheuttaa Onnille epilepsiaa. Tai sanottaisko että nostaa riskiä saada epilepsia. 
Olemme käyneet Onnin kanssa aivojen sähkökäyrätutkimuksissa ja magneettikuvat ollaan myös otettu toistamiseen n. puoli vuotta sen jälkeen kun ensimmäiset kuvat otettiin. Onneksi sähkökäyrissä ei havaittu mitään epilepsiaan viittaavaa, samoin uusituissa pään kuvissa ei olut mitään muutoksia edellisiin. 

Tänään meillä oli siis viimeinen kontrollikäynti lasten neuropolilla. Tiesin että kaikki on varmasti hyvin, Onnilla ei ole ollut nyt päänsärkyjä lähes kahteen vuoteen! ja muutenkin poika on niin reipas ja eläväinen. Mutta silti mua jännitti aivan hulluna! 
Ja mikä ihana helpotus kun lääkäri sanoi ääneen että mitään huolta ei nyt tarvitse enää tästä kantaa, poika kasvaa ja kehittyy hyvin <3 
Mahdollisesti toimintaterapiaa hienomotoriikassa tullaan tarvitsemaan mutta tällä ei toki ole mitään tekemistä näiden päänsärkyjen kanssa :D 

Onni oli niin reipas lääkärissä että käytiin ostamassa poitsulle kanttiinista jätskipalkinto <3 Poitsu meinasi että olis hyvinkin voinut jäädä sairaalaan yökylään kun sielä oli niin kivoja leikkuja :D 













Nyt just <3 oon maailman kiitollisin siitä, että meidän kaikki viisi lasta saavat olla terveitä. Pienet tai suuretkaan tinttailut tai sählingit ei haittaa yhtään! Mä oon vaan niin iloinen siitä että ne kaikki on olemassa <3 niisk <3 
Täälä mä herkistelen ja kylven suuressa rakkauden tunteessa mun jokaista kuulanmurua kohtaan <3

Terkkuja
Nadja