Näytetään tekstit, joissa on tunniste napsahduksia. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste napsahduksia. Näytä kaikki tekstit

torstai 7. toukokuuta 2015

Party party :)

Kermavaahtoa, vaahtokarkkeja, mansikkakakkua vaaleanpunaista serpenttiiniä, heiluvia hameen helmoja <3 Sounds like a Princess-party<3 
Kakku oli kovasti pienen sankarin mieleen, varsinkin niitä pieniä vaahtokarkkeja olisi voinut napsia vaikka huru myki :D 


Pieniä juhlijoita tällingeissään <3Onnilla oli päällään isoveli-Emilin perintökauluspaita, jota E käytti eskari-ikäisenä, Onni on nyt tosiaan 4-vuotias, mutta pitkä ja harteikas(?) ikäisekseen :) Mimosalle sain ilman taisteluita puettua mekon päälle!! Jostain syystä Mimolla on ollut "ei mekkoja"-kausi :D Nyt ehkä ymmärsi että synttäriprinsessalla ei ole vaihtoehtoja ;)


Kemuissa tarjottiin makeina herkkuina:
-täytekakkua mansikkaisella mousse-täytteellä
-mansikkapiirakkaa
-vaahtokarkkeja ja suklaavoffeleita
Suolaisena:
-maalahdenlimppu+graavilohisössöä(niin PARASTA!!)
-"narina"-juustoa
-ihania sydän-sipsejä sekä uusi tuttavuus popcorn-sipsit! 


 Mimosa sai lahjaksi mm. ihania kesävaatteita (tulis jo se kesä <3), palapelikirjan ja taitavan Nora-tädin"hand made" trikoopipon ja tuubihuivin <3 Iso kassillinen Isabella-tyttösen pieneksi jääneitä vaatteita sai Mimosan garderobin näyttämään taas siltä että pienemmästä päästä vaatteita on pikkuhiljaa luovuttava :D Ei muuta kun sitä kirppari-pöytää varailemaan!! 
Mimosa on niin ylpeä uudesta piopostaan ja tuubihuivista, kiitos taitavalle tätille <3 Päälle pääsi myös Isabella-neitokaisen perintötakki <3 
 Juhlat on vaan niin ihania <3 Kiitos kanssa juhlijoille <3 

"Serpenttiinien kiekurat kuin tanssivien lasten riemu,
hyppypyppysiä, keinuvia peppusia, mansikkaisen makeat hymyt korvissa.
Tyttösten hiukset hulmuten, hameen helmat heilahdellen <3
Poikien mageimmat moowssit, kuin popcornit poksahtaen"

Terkkuja
Nadja



tiistai 5. toukokuuta 2015

Erilaisia uhmiksia!

Meidän Mimosalla alkaa uhmaikä selvästi nostaa päätään. Yleensä sopuisa, ja herttainen tyttö saa semmosiakin monsterikohtauksia että korvatulpille olisi vähintäänkin terveydellistä käyttöä! 
Herttaisimmatkin tytöt saavat karjua ja ilmeillä maailmalle <3
Mimosan tapa kohdata pettymyksiä on siis korvia huumaava ja raastava itku. Esim. eilen illalla ulkona ollessamme Mimosaa olis kovasti kiinnostanut leikkiä parkkipaikalla. Useamman kerran ohjasin tyllerön takaisin pihaa kohti ja kerroin kuinka ei ole turvallista leikkiä autojen seassa. Lopulta siinä mentiin siksakkia pihan ja parkkiksen välissä kunnes lopulta nappasin Mimon kainaloon ja lähdin kuskaamaan sisälle. Siitähän RIEMU REPESI :P
Suoraa huutoa kesti n. 20min. Itkiessään Mimosa ei hyväksy lohdutusta, ei halua tulla syliin, ei pysty keskustella tms. Ainut keino saada tyttö rauhoittumaan on antaa hänen vaan itkeä. 
Tytön karjuessa valmistin iltapuuron ja välillä koitin hieroa sovintoa. 
Kun sain puuron jäähdytettyä, niin salamaniskusta Mimosa rauhoittui, tuli halaamaan ja alkoi reippaasti syödä puuroansa.
Tätä fröökynää on siis ihan turha yrittää lepytellä :D Hän tietää itse koska on itkunsa valmiiksi itkenyt ja that`s it <3

Tämä kuva napattiin noin 2 minuuttia leppymisen jälkeen <3 taas on kaikki hyvin kun on saanut vähän rääkyä :D <3

Rauha maassa, kaikki hyvin <3
Esikoisella oli aikanaan hyvin samanlainen tyyli draamailla. Muistan usemmankin kerran nämä "ihanat" kaupungilla saadut hepulikohtaukset :D Poitsu saattoi heittäytyä lattialle kun ei saanut tikkaria ja siinä sitten puoli kaupunkia vähintäänkin sai kuulla tästä kaltoinkohtelusta <3

Onneksi nämä kiukkupussit ovat sitten leppyessään TODELLAKIN leppyneitä, itku saattaa lennossa vaihtua nauruun :) Kutsutaanko heitä sitten vaikka tempperamenttisiksi ;) <3

Löytyy meiltä kotoa myös mököttäjää, mottaajaa, ja vänkäjaakkoa.. 
Pienet lapset kohtaavat useita pettymyksiä päivässä, ja kaikilla on omat keinonsa niiden selättämiseen. Aikuisen tehtäväksi jää olla lapsen tukena ja auttaa sekä ohjata oikeaan suuntaan parhaansa mukaan.
Toisen lapsen kanssa sitä saa tuntea onnistuvansa vanhempana mitä mainioimmin ja toisen lapsen kanssa koetellaan vanhemmuutta enemmänkin.
Tässä kuvassa mökönassu Onni <3 Onnia ei huvita mennä kauppaan, ei sitten yhtään!
Yhtä kaikki: Vaiheita tulee ja menee, välillä uhmataan ja kokeillaan rajoja, ja välillä on seesteisempiä kausia :) 
Se on elämää se ja hyvä niin <3

"Syliin suurimpaan, mahtuu koko maailma
kaikki itkut ja halipuuskat
sydän sydäntä vasten, harmi katoaa halaukseen
Äidin syli, ihon pehmeys ja tuoksu, korvaan tuttu pupumpupm"

Terkkuja
Nadja

maanantai 4. toukokuuta 2015

Kesämuikkeliks ;)

Ulkona lämmittävä aurinko on niin parasta. Mulla on fiilikset aivan katossa vaikka koti kaipaisi (taas!!) suursiivousta ja keskiviikkona vihdoin vietettävät Mimosan synttärit vaatisi jotain suunnitelmallisuutta tarjottavien yms suhteen. Alunperin oli tarkoitus juhlia vapputeemalla, mutta vappuhan vähäniinku meni jo.. ? 
Vinkkejä 2-vuotiaan prinsessan helppoihin hellusiin tarjottaviin otetaan vastaan <3 

Mimosa kaipaa vinkkejä 2-vuotiaan prinessan tarjoiluihin! <3
Iskä meni tänään iltavuoroon  ja olikin ihana käydä yhdessä pikkuisten kanssa aamulenkillä <3 Ja kyllä! Aamupalana oli rahkaa, marjoja ja mehusoppaa :D Marjoista ehdoton suosikki on mustaviinimarja <3 kirpeys tuo just sopivaa särmää maitorahkan kanssa <3 Oon joskus kokeillut mustikkaa, mutta ei nappaa. Liian nössö maku rahkan kaveriksi.

Välkkäpala-rahkat <3 Niin herkkua :)
 Lounaaksi iskä valmisti riisiä, kanaa ja kasviksia. Joukossa oli kyllä myös ruokakermaa, mutta koitin siivilöidä sen pois :D Hyvää oli! Tavoitteena on käydä joka päivä lenkillä, n. tunnin käpsyttely on mulle jo ihan jees :) 
En varsinaisesti laihduta, mutta haluun tän epämiellyttävän turvotus olon vege. 
Mun mielestä on paljon ihanempaa hymyillä auringon kanssa kilpaa kun on myös sisäisesti hyvä olo :)

Meidän iskä on onneksi huippukokki! Maistui oikein raikkaalle <3
Seuraavaa kaaviota ruokailun suhteen olen ajatellut noudattaa:

-Aampupala
kahvi, rahka, sokton mehusoppa, n. desi marjoja, n. 3/4dl kaurahiutaleita
-Lounas:
kanaa/muu vähärasvainen liha/kala,  n. 1,5dl pasta/riisi tai peruna, salaattia/kasviksia lautasmallin mukaisesti
-Välipala:
kahvi, rahka, sokton mehusoppa, n. desi marjoja, n. 10 cashew pähkinää
-Päivällinen:
kanaa/muu vähärasvainen liha/kala, raejuustoa n. 1 rkl,  salaattia/kasviksia lautasmallin mukaisesti
-Iltapala:
rahka, sokton mehusoppa, n. desi marjoja

+ Vettä!!! vähän joka välissä!

Tota listaa kattoessa pitää vaan todeta että onneks mä rakastan rahkaa :D :D
Selvennän vielä että ETTE tule näkemään musta ennen tai jälkeen kuvia, enkä lupaa noudattaa diettiä orjallisesti ;) Päivä kerrallaan :) <3 

"Simpsakkainen kesämimmi, reipaskoipinen muikkeli,
Sitä jos nyt hiukan houkuttelis tanssimaan meille villisti
Puolelta toiselle heiluttais kuparista tukkaa
espadrillot jalassa, elegantisti <3
Punaisia huulia muikistelis ja räpsyjä räpsyttelis
Kesäkynnet ja kristallit kilpaa auringon kanssa kimaltelis"

Terkkuja
Nadja


lauantai 2. toukokuuta 2015

Ilmaista ihanaa :D

Kaikki aina maksaa!! <- joskus itsekkin oon sortunut ajattelemaan samalla lailla menoja/lomia suunniteltaessa. Ei muutes pidä paikkaansa!! Tottakai jos ainoita tekemisiä mielessä on esim. kylpyläkäynti, huvipuisto, elokuvateatteri, ulkona syöminen, sisäleikkipuistot , shoppailukierros kaupungilla tms yms. Saisi sitä helposti kulutettua pienen omaisuuden viikonloppuisin viettäessä perheen kanssa laatuaikaa :D
Ison perheen kanssa tekemisiä ja lomailuja suunniteltaessa oon oppinut huomaamaan että moni supermagea tekeminen on ihan ilmaista! Ja lapselle jopa elämyksellisempää kuin kalliilla ostettu lippu hetken riemuun :) 

Ihanaa, ilmaseksi possun selkään leikkipuistossa :D :D
Listaan tässä muutaman ajankohtaisen ilmaisen tekemisen:

-Pyöräretki perheen kanssa. Kakrut kyytiin ja menoks! Pyöräretken voi tehdä vaikkapa puistoon, tai meren rantaan. Lapset nauttivat pienistä asioista ja suurta iloa saa aikaan esim. kivien heittely veteen :) Meillä iskä on haka "leipien heitossa" ja lapsille nämä heittely-esitykset on lähestulkoon yhtä maagisia kuin sirkuksen taikurishow <3 Eväitä kannattaa olla aina mukana! pullollinen mehua/vettä ja vaikkapa porkkanan/banaanin palanen rantakivellä mutustellen :) 

Ihanan ilmaista!! Lapset kyytiin ja fillarin selkään! Pyöräkärryn tavaratilaan mahtuu kätevästi eväät yms tilpehöörit! PLUSSAA: ihana ilmainen hyötyliikunta veivaajalle!
-Metsäretki. Metsät kiehtovat lapsia, polut houkuttelevat juoksentelemaan ja kivet sekä puut kiipeilemään. Metsässä "laiskempikin" lapsi jaksaa kävellä kun katseltavaa ja virikkeitä riittää, muurahaiskeot, kaatuneet puut, sammaleiset kivet ja puiden naavatupsut saavat lapsen mielikuvituksen liikkeelle :) Nopsajalkaisen Vili-Vilpertinkin saa hiljaisessa metsässä rauhoittumaan ja kuuntelemaan pieniä rasahduksia, hyvällä onnella voi nähdä vaikkapa oravan puuhissaan :) Kesäisillä metsäretkillä saa mussutella mustikoita, ketunleipiä yms ja aikuisille riemua saattaa tuoda kanttarellikätkön löytäminen! Meillä iskä on vainukoira kanttiksien suhteen ja niitä lähdetäänkin kesäisin säännöllisesti metsästämään :D Eväsfriikkinä ottaisin myös metsään eväät :) Kahvia termariin ja rehellisiä voileipiä! 

-Leikkipuistot , nykyään on niin upeita leikkipuistoja, ainakin meillä Vaasassa, että vetävät jo vertoja maksullisiinkin puistoihin! Esim Laivapuisto Onkilahden rannalla tarjoaa niin upeat puitteet lasten leikkeihin, peleihin, piknikkiin, rantalenttikseen.. napatkaa onki mukaan ja viereiselle putusillalle matoa koukkuun :) 

Ihanaa, ilmaiseksi puistoilemaan! Tämä kuva on uudesta Purolan tai Bölen puistosta :)
-Onkiretki, itse kaivetut kastemadot, onkivapaset mukaan ja let`s menoks! Ongella on kiva rauhoittua ja jännittää nappaako kala vai ei. Opettaa myös lapselle itsehillintää.. kalahan ei syö jos meuhkataan ;)  Meillä ongelle lähdetään lähinnä huvin vuoksi ja saaliit päästetään yleensä takaisin mereen. Pthyi, ahti suo antejaan.. Muistakaa eväät!! :D

Onnea on: ihana ilmainen onkiretki <3 ämpäriin multaa ja matoja, onki kainaloon ja matoa koukkuun!
-Sadepäivän puuhia, 
*Leipominen, pullien tekeminen on hauskaa yhdessä, lasten taitavissa sormissa syntyy vaikkapa herkulliset "poika- ja käärmepullat" :D 
*Päiväsauna, saunominen on kivaa keskellä päivää, rohkeimmat käyvät pyrähtämässä nakupellenä sadepisaroiden seassa ;) 
*ABC:n leikkinurkkaukset :D Tämän hoksasimme juurikin pari viikkoa sitten, oltiin sunnuntaiajelulla lasten kanssa ja päätettiin piipahtaa Kivihaan uudella ABC-huoltoasemalla. Aikuisten kahvin hinnalla lapset leikkivät ja riekkuivat kiipeilykompleksissa lähes tunnin verran ;) "Köyhänmiehen Hoplop" :D 

-Kyläilyt, vinkkinä lähinnä itselleni!! Ihan liian harvoin tulee käytyä perheen kanssa kylässä yhtään missään. Parhautta on käydä omien rakkaiden luona kylässä, ihan extempore. Hiukan kahvittelua, kyläilypaikasta riippuen lapsille kavereita ja aikuisille juttuseuraa :)

Ihaninta ilmaista <3 rakkaat läheiset <3 <3 Perhepotretti jouluna 2014.

Huh, tulipa taas tekstiä :D siinä muutama kukkaron kiristelijän vinkki, lukijoiden omia vinkvink-vinkkejä otetaan ilolla vastaan. 


Ja ettei nyt ihan överiksi mene niin tässä todistusaineistoa Power Parkin ei niinkään ilmaisesta, mutta silti ihanasta retkestä :)
"Sentti-penninen, 
on kovin iloinen kun säästyy mamin kukkarossa.
Kavereita sinne haalii, pitää huolen pikku-pennosista.
-En päästä teitä pois, suureen maailmaan,
teitä pikkupennosia vielä tarvitaan.
Mamin lapsille kenkää ja sukkaa,
ostoksia aina pukkaa :D"

Terkkuja
Nadja

perjantai 1. toukokuuta 2015

Vappen vappen

Vappu <3 Ihana iloinen juhla joka saa jäyhiksetkin relaan ja hymyn korviin vauvasta vaariin :) Meidän vappu on tänä vuonna hiukan semi, koska viikko on sujahtanut ENEMMÄN tai vähemmän taudin kourissa. Eilinen oli itelle se PAHA päivä joten serpenttiinit jäi kaupan hyllylle ja munkit paistamati, mutta no worries, tulihan se vappu näinkin :)

Nyt jo hymyilyttää :) Elinen päivä livahti ohi sängyn pohjalla maaten..
Vapputori on meillä ehdottomasti juhlapäivän kohokohta :) Lapset odottavat hattaraa ja narunvetoa yms krääsämerta kuin kuuta nousevaa. Ja itsellekin on kiva moikkailla tuttuja ja katsella meininkiä näin yleensäkkin. Unisieppareita myytiin useammassakin kojussa ja niissä on kyllä mun mielestä jotain kiehtovaa.. Itse haaveilen vaaleansävyisestä isohkosta siepparista <3
Unisieppareissa on jotain kiehtovaa <3 viime syksyn Espanjan reissulla ihastuin ajatukseen hankkia oma sieppari. Torilta ei nyt löytynyt juuri sitä mitä etsin.. 

Ja voi hattarat!! En tiedä onko muiden perheissä samanlaisia hattarafaneja kuin meillä :) Mutta siis hattarapussi per kakru sujahtaa tosta vaan parempiin suihin!! Tänä vuonna bongattiin eka kertaa myös oranssia hattaraa :D

Pirteää oranssia vai perinteistä vaaleanpunaista?? Me otettiin kumpaakin :D
Emil hotkas pussinsa ennekuin äiti ehti ehdottaa jonkunmoista säästeliäisyyttä ;) Mimosakin maistoi hattaraa mutta ei ihan päässyt ideasta kiinni <3 

Onnille oranssia hattaraa :D värjäsi kielen ja huuletkin aika hienoiksi ;) 
Pomppulinna testattiin tietysti ja karusellit myös :)
Hauskaa vappua kaikille, muistakaahan irroitella :D

"Markkinahumussa ihmisten joukossa
hillittömästi hihittäen poliisi ja pappi
Korkeasti oppineilla arvomyssyt päässä,
retkunriekaleilla afroa ja vilkkuvia kotsia.
Lapsia nauravaisia, serpenttiinispreitä ja pierutyynyjä.
Foliopallojen viidakossa, hattarapussi kainalossa lasken lampaitani,
että saan vietyä kaikki mukanani kotiin <3 "

keskiviikko 29. huhtikuuta 2015

Pehmeä pää

Tämä kotona kipeitten kanssa könnäily saa enemmän tai vähemmän pään pehmenemään :D 
Nyt tuli fiilis pehmoilla sitten ihan totaalisesti <3

Nämä runot on kaikille rakastuneille <3 rakastetuille <3 rakkaudesta haaveileville <3 rakkautta pelkääville <3 rakkauden murjomille <3 rakkauteen höynäytetyille <3

Räikeitä suudelmia hylätyn paperin kääntöpuolella <3
 "Hellästi hymyillen, perhosen lailla hipsuttaen
korvaan sulosia sanoja kuiskutellen, silkkinä ympärille kietoutuen
vaativasti pakottaen, kaikilla aisteilla huutaen
Rakkauden raiskaamana, riutuvana, onnellisena .."

"Rakkaus ei oo vaaleanpunainen, 
se ei oo sydämiä eikä satiinilakanoita.
Ei suudelmia korkkareilla Eiffel-tornin juurella..
Rakkaus on kuin märkä rätti säikähtäneille kasvoille,
sankka sumu josta et hapuillen löydä pois.
Rakkaus repii kaiken, vie mennessään
jättää ihmisen ilman vaatteita,
hatarat muistot jostain mitä ei voi koskea."

Huumaan johtavaa ripakinttuisen tytön juhlajuomaa <3
"Huumaavaan lämpöön, polttavaan syliin,
sulan kuin sokerinen siirappi,
suudelmista maistan eilisen kuplivan,
hodarin kaikilla täytteillä,
Hiuksista kapakan katkera käry..
Rakkauteen höynäytetty hupsu tyttö"

Rakkautta kaikille <3 <3

Terkkuja
Nadja

tiistai 28. huhtikuuta 2015

Namitissinassu

Aika kuluu niin järkyttävän nopeaan! Huomenna juhlitaan meidän vauvan, <3 Mimosan <3 2-vuotissyntymäpäivää. Tuntuu ihan käsittämättömältä että on jo kaksi vuotta kulunut siitä kun istuskelin VKS:n vastasyntyneiden osastolla tuore nyytti sylissä, sormet taturaisina sairaalan piffaamista sokerimunkeista :D se vauvan tuoksu, ja pehmoisuus, voi voi <3 


Tässä maailman ihanin Mimosa toivottaa kaikille hyvää vappua 2013 <3
Jos tässä tervehdytään huomiseksi ja uusia potilaita ei tule, niin huomenna ois PARTY ON!! Juhlateeman suunnitteluun ei tarvitse paljonkaan aivonystyröitä hieroa; vappuaatonaattona syntynyt tylleröinen saa juhlia ilmapallojen ja serpenttiinien seassa, simaa ja pikkumunkkeja nautiskellen <3 Tottakai tehdään myös kakku, mutta Vappu on the thing :)

Alla vuoden takaisia 1-vuotissynttäritunnelmia, ja niinkuin kuvista näkyy, Napsahduksia löytyy myös instagramista ;) 


Tässä viime vuoden tarjoiluja,  pieniin mokkapaloihin pursottelin kermavaahtoa koristeeksi, tuli oikein söpöjä leivoksia <3 Ja unelmatorttu sai myös kermavaahtoverhoilun <3


Näin söpöinä Onni ja Mimosa vuoden takaisilla kemuilla <3
2-vuotta kun tulee nyt täyteen, niin olen alkanut miettiä että missä vaiheessa laitettaisiin meidän mussukan tissittelylle stoppi?! Tähän asti ollaan menty ihan Mimosan ehdoilla, alkuun 6kk täysimetys, siirtyminen tavan maitoon asteittain reilu 1 vuotiaana. Ja nyt tähän asti on ollut tissillä n. 2-3 kertaa päivässä. En oikein tiedä onko mitään varsinaista syyttää lopettaa kun Mimosa siitä vielä niin kovasti tykkää.. Mutta jossain vaiheessa loppu tietty häämöttää :) Onko muita taaperoisten imettäjiä "langoilla"? mahdollisia suunnitelmia lopetukselle/jatkamiselle tai tahallista suunnittelemattomuutta asian kanssa?

Mä oon tosi huono tekemään oikeita toteutettavia suunnitelmia, mietin ja pohdin kyllä, mutta suunnitelmallisuus sotii mun luontoa vastaan :D Tämäkin asia jää siis hautumaan ;)
1-vuotias nöpönenu Mimosa <3
"Namitissinassu, meidän pikkusisko hassu,
rakkaudesta sulostunut, suukoista söpöstynyt <3
Kaikkien oma lempivauva, Mimosa-neiti aurinkoinen
Laulaen, tanssien kesäniityllä kukkasia poimien
Namitissinassu, meidän pikksusisko hassu,
Mimosa- tyttö kultainen <3"

Terkkuja
Nadja




maanantai 27. huhtikuuta 2015

Risukasa

Nyt on se fiilis kun sanotaan että kyllä se aurinko paistaa risukasaankin. Paitsi että täs ois nyt vaan se risukasa, tällä kertaa. Oon semmonen tunneihminen ja skaalat vaihtelee helposti muutaman tunninkin sisällä epätoivoisesta burnoutista -> sekopäiseen onnen innostukseen. 
Yks asia mikä saa aina hetkellisesti mielen maahan on sairastelut!! Tällä kertaa meille hyökkäs oksupöpö, kaikista ällöttävin ja v_ _ _ _maisin tauti!! Öiseen aikaan ei paljo naurata repiä oksennuksesta märkiä lakanoita ja patjoja ja tyynyjä, peittoja, PEHMOLELUJA, varsinkin niitä jättikäärmeitä .. Ja nyt on kuitenkin vasta 1/7 meidän perheestä "saastunut" ;) 

"Rivakkaa ripaskaa ihmisen sisällä,
jokaiselle mutkalle löytyy bilettävä basilli 
kiusaamaan, kieltä näyttämään, terävästi tamppaamaan.
ällöttävä iljetys, bilebasillien punkkarikunkku"


Eemu-mussukka sairastaa.. välillä jopa selvästi nauttinut täyshoidostaan!! <3 <3
Tää päivä on siis vietetty ihan sisätiloissa,  Eemu on köllötelyt soffalla viltin alla ja iskä toi töistä tullessaan keltasta jaffaa. Se on jotenkin niin perinteikästä siemailla vatsatudissa Jaffaa :)  Minä oon puolestani pyörittänyt pesukonetta!! Ihan hulluna pyykkiä saa tämmönen show aikaan :P Ja tietysti saanut potilasta paijata ja kysellä vointia jajajaja :)

Onneksi on Netflix :D !! Tämmösenä päivänä on jopa suht lihava lohtu ;) Ja jahvaa tiettykii :)
En nyt silti siis ihan maatani myynyt ole, eiköhän tuo aurinko vielä meidänkin risukasaan taas löydä <3
Ja hei, onhan mulla upeeta positiivstakin postattavaa!! Napsahduksia löytyy nyt myös Facebookista <3 Tykätkää (jos tykkäätte) ja seuratkaa :D 

ps.Nythän mä oon täs jo fiiliksis :D Hymy korvilla, aurinko saapui :D <3

Rättipää, rättiväsynyt mutsi ja Rasuleissöön , jolla ei onneks oo vielä mitään mahatauteja :D

"Kosteita hiuksia ja punaista poskea,
lämmintä selkää ja kalpeita käsiä,
äiti silittää ja hoitaa,  puhaltaa  ja paijaa,
kaiken tyhmän pipin pois <3"

Terkkuja
Nadja

sunnuntai 26. huhtikuuta 2015

Api-riepu raihnainen

Meidän kotona on valehtelematta ja liioittelematta n. pari sataa pehmolelua, eri kokoisia, eri näköisiä, eri materiaaleja. Kaikilla on enemmän tai vähemmän leikitty. Pehmoleluleikit on suosittuja ollut varsinkin meidän perheen pojilla. Emil (8v) ja Onni (4v) löytävät hauskasti yhteisen sävelen nallukoiden kanssa. Välillä pehmolelut lauleskelee ja keittelee puuroja ja välillä taas taistelevat ja seikkailevat hurjissakin leikeissä.

Tässä läjä joka löytyy, Onnin sängystä :D
Tää on mun mielestä aika jännä juttu, koska itse en ikinä ole leikkinyt lapsena pehmoleluilla, jotenkin oon aina ajatellut että ne on koristeita vaan :) Mutta näinpä oon ollut totaalisen väärässä :D 
Yksi pehmo on aivan ylitse muiden. En tiedä oikein mikä siinä kiehtoo, mutta on selvästi kaikille lapsille se ykköstyyppi!! Hän on Api-niminen apina-poika. Sen on muistaakseni Emil tai Rasmus saanut lahjaksi vuosia sitten.. Aikojen saatossa Api on raihnaistunut, ja sitä myöten käynyt entistä rakkaammaksi <3 

Api-riepu raihanainen <3 niin rakas ja linttaan halattu apina <3
Uskon että Apin suosio piilee riepumaisessa ja "löysässä" olemuksessa. Pitkiä raajoja ja häntää on kiva pyöritellä ja hyöritellä. Ja kasvot on ystävällisen hymyilevät :)

Joskus oon ajatellut että alan karsimaan pehmoja kun tuntuu että joka nurkassa lötköttää karvaturri jos toinenkin. Mutta toisaalta.. Niin kauan kun niillä leikitään ja ne tuottavat iloa lapsille, niin turstutkoon vaikka ovista ja ikkunoista :D Ja kyllä, uusiakin otetaan vielä ilolla vastaan :D

"Api-riepu raihnainen, tuttu tuoksu ja nihkulainen turkki,
Iloisesti poukkoilee ja retajaa keinuvaisen kakaran kädessä,
Viisaasti katsoo vierestä, Api matikka-nero läksyjen virallinen valvoja,
Raihnaiseen käpälään itkujen kyyneleet, harmituksen räkä,
Pehmoisena sänkyyn viereen,  uniseikkailuille tuttu kaveri <3 "

Terkkuja
Nadja

Halipusuhosuleita

Iskä on viikonlopun messuilemassa ja ollaan pidetty lasten kanssa huushollia ihan omiin nimiin . Eilen oli taas semmonen päivä kun oikein miettii kuinka rikasta elämää saa elää.
Aamusta ajeltiin radio-ohjattavilla autoilla, pyydystettiin ötököitä "lemmikeiksi", kärpäsille ja madoille löytyi purnukkaa ja evästä :D 
Mimosalla oli kova työ muurahaisten metsästyksessä :)
Vietettiin keskipäivän bileitä, crazy-moovseja ja rakkaudentunnustuksia <3 
Oon tottunut etuoikeutetusti nauttimaan lasten  huomiosta ja rakkaudesta, pusut ja halit on ihan jokapäiväisiä. Toki persoonaerot näkyy ja on aina näkynyt lapsilla näissä hellyysasioissa. Meidän perheestä löytyy jos jonkunmoista kylkikyhnöttäjää, lirkuttelijaa ja pusuhalihosulia :) Onnille esimekiksi ei ole itsestäänselvää jakaa kohteliaisuuksia tai tunneasioita tuosta vaan. Nyt onkin  ihan selkeesti jonkun sortin rakkaus-vaihe menossa, pusuja saa välillä niin paljon että naurattaa sekä äitiä että poikaa.
Varsinkin "kissanpusut" saa riemun repeemään :D Onni-poika reippaasti pusujen lomassa nuolasee, niinkuin kissat, pikkanen kieli löytää välillä äitin korvaan, nenään tai poskeen <3 


Onni-murunen halaa ja pussaa, jos itteä huvittaa :) reippaalla ja miehisellä  otteella <3 


Maija on reippaillut jo monta päivää toimitsijana uinnin SM-kioissa, eilen oli kotiintuomisina kaunis ruusukimppu <3  Leppoisaa sunnuntaita kaikille! :)




"Pieni nakupelle, isoimmalla rakkaudella,
Kädet reippaasti kietoen, silmiin syvälle katsoen.
Rakkautta suuhun, silmiin, korvanlehteen.
Onni, onnen ipana, äitin onnen murunen <3

Pieni nakupelle, raivopäinen härkä,
polkee kantapäällä, suusta pomppivat kiukkusammakot.
Halisylillä hellitellen, kiukku känkkä pois.
Onni, onnen ipana, äitin onnen murunen <3"

Terkkuja:
Nadja

torstai 16. huhtikuuta 2015

Ruuhkavuosien ruuhkaviikko!!

Ruuhkavuosi on aika järkky sanana, mutta oikeinpa on oivalluksen joku sanaseppo tehnyt! 
Viimeisen viikon oon elänyt yhtä ruuhkavuosien ruuhkahuippua, jos näin vois sanoa :D Viikonloppu pikku-punanuttujen kanssa Jyväskylässä oli äärimmäsien antoisa ja RASKAS, ihan eittämättä mun parivuotisen joukkueenjohtaja-historian koetinkivi. (en tiedä oliko ruuhkaa enemmän ympärillä vai pään sisällä, mutta voin kertoa että materiaalia löytyi kummassakin lokerossa!!) Mutta siitäkin selvittiin hengissä :D Aivan upeita urheiluelämyksiä rikkaampana!!
Tässä mun viime viikonlopun raamattu <3 

Lapsilla mitä mainioin viikonloppu, kavereita, pelaamista, voiton huumaa, aurinkoa <3 


Punanuttujen jäbäläjä, voitokkaan ottelun jälkeen :D
Viikolla ollaan hoidettu kotihommia pikkusten kanssa, suunniteltu tulevan viikonlopun Rauman turnausta, vietetty jääkiekkokauden päätösjuhlaa yms . 
Välillä tuntuu että tekemistä on aivan liikaa, muuttuvia tekijöitä vielä enemmän, ja minä "raukka pieni" sen kaiken keskellä, virran vietävänä. 
Olen huomannut että haastavissa tilanteissa pieni etäisyys asioihin auttaa . Kesken pahimman "burnoutin", jos mahdollista, teen jotain aivan muuta.. Hetkellinen pään puhdistaminen (mulla toimii esim: kuuma suihku, lasten kanssa hömppääminen, yön yli nukkuminen) tuskaa tuottavasta aiheesta saa elämän näyttämään taas valoisammalta, ja ongelmatilanteisiin löytyy paremmin ratkaisut rauhallisessa mielentilassa kuin luhistumisen keskellä. 
Tän raksun kans lähetään pian vetäseen kauden vikat lätkäreenit!
Ei muuta ku tsemppiä meille kaikille ruuhkavuosien keskellä ajelehtiville!! 

"Anna mennä vaan, virran kuljettaa,
hurjimmassa juoksussa nosta kädet ilmaan.
Rankimman ylämäen huipulta katsele alamäkeen..
Sateen jälkeen anna auringon kuivata <3"

Terkkuja
Nadja





perjantai 10. huhtikuuta 2015

Pakkailuja

Tuleva viikonloppu ripottelee meidän perheen ympäri Suomea. Äiti, iskä ja Emil Jyväskylässä : jypjuniorit.fi/fi/lahitapiola-korttelikiekkoturnaus/ , pelaamassa hokkii. 
MaijaOulussaNuorisouinneissa: http://www.uimaliitto.fi/site/assets/files/4879/ou_nuorisouinnit2.pdf . Onni saa olla Mumman luona täysihoitolassa lomailemassa ;) ja Mummi puolestaan tulee meille pitämään huolta Mimosasta ja Rasmuksesta :)

Tää päivä menee ihan vaan pakkailuissa, tsekkailuissa, doubletsekkailuissa, eväiden suunnittelussa/teossa yms.


Tässä pientä eväiden pintapuolista tsekkailua :) 

Muutama nyssykkä lähdössä viikonlopuksi liesuun <3 Ei TOD kaikki matkatavarat :D

Niin paljon tsemppiä viikonlopun koitoksiin meidän Maijalle <3 ja Emilille joukkueineen <3
Tsemppiä ja superkiitokset myös mummeleille  lastenvahdista!!


Pikkuhiljaa saa alkaa availla ääntä, että sitten laulut raikaa :D shallallaalalalaalala... <3

Kaikille rentouttavaa, vauhdikasta, rauhallista, seikkailuntäyteistä... juuri sellaista viikonloppua kuin haluatkin :)

"Kimpsua, kampsua, hammasharjan ja tahnaa,
 näin tää perhe itseään maailmalle pakkaa.
 Pieniä laukkuja, isoja laukkuja, 
pussukoita, nyssyköitä koko huusholli täynnä.
 Sunnuntaina raihnaisina, reissuista rikkaina, maailmaa nähtynnä."

Terkkuja
Nadja




torstai 9. huhtikuuta 2015

Teinarii talossa

Toistaiseksi meidän perheen teinaritouhut on alkanut hyvin. Rasu täyttää kesäkuussa 13, ja Maija tulee syksyllä 12.  Pojassa ja tytössä huomaa kyllä tässä vaiheessa vissin eron. 

Maijan huone on täynnä aarteita <3





M:ltä saattaa  saada silmän muljautuksia ja nyrpeetä naamaa, jos ei mee niinkuin muikkeli meinaa. Huomaa että oma ulkonäkö, vaatteet, kosmetiikka yms kiinnnostaa, ja yhtä jos toista purnukkaa, putelia, ja puikkoa löytyykin neidin huoneesta <3 
Muutamasta asiasta ollaan yhdessä sovittu (lue, olen ladellut ehdottomat säännöt) Hiuksia EI värjätä. Se ei vaan mun mielestä sovi lapselle, + kun ajatteleekin niitä myrkkyjä ja mitä ne voi herkkähipiäiselle tehdä (puhun omasta kokemuksesta), niin nou tänks meidän Maijalle. Toinen juttu; kotona saa harjoitella meikkailua, mutta spakkelit päällä ei lähdetä liikenteeseen. Toki pikkasen ripsiväriä ja huulikiiltoa on ihan fine :) Muita sääntöjä ei ole ollut tarvetta asettaa.. ainakaan vielä :D 


Rasun yksi tärkeimpiä asioita: kaitsarit :D
Poitsulta taas oon muutaman kerran kuullut "te pilaatte mun elämän" tms, mutta yleensä ottaen R on sopuisa, yhteistyökykyinen ja kunnioittaa meitä vanhempia. Rasu on luonnostaan seuramies, osaa ihailtavasti jutella kaikenlaisten ihmisten kanssa tilanteeseen sopivalla tavalla. Niin tyttöjen, poikien kuin vauvojen ja vaarien kanssa :) Musiikki on tärkeää meidä elämäntapafiilistelijälle <3 Iltahyppöitä ei vielä "onneksi" ole mutta eiköhän  niidenkin aika tule. 

Step by step totutellaan tähän TEINIEN äitinä olemiseen.. 
Missä vaiheessa mun palleroista kasvoi isoja???


"Pieni ruttuinen rääpäle rinnalla, yhteisen elämän alku ja juuri, 
Rääpäle on tehnyt äidin. Itselleen turvaksi, tueksi, elämän näyttäjäksi.
Maistellen, leikkien, tutkien. Sylissä, käsi kädessä elämän polkuja tallaten.
Äiti ja lapsi, toisiinsa luottaen"

Terkkuja
Nadja