Näytetään tekstit, joissa on tunniste neula ja lankaa. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste neula ja lankaa. Näytä kaikki tekstit

perjantai 12. kesäkuuta 2015

Not so "käsityöihminen"

Harmittavan monta kertaa olen saanut todeta tämän. Mä olen ikävä kyllä justiinsa se kenellä jäi jo ala-asteen käsityötunneilla lapaset ilman peukkua ja sukat ilman kantapäätä. Muut tytöt virkkasivat (oli kait se virkkausta??) hienoja tyynynpäällisiä ihaniin muhkeisiin tyynyihin, minä parkalainen sain aikaiseksi hätinnä miniatyyri-tyynyn nukelle <3 
En tiedä oliko vika oikeesti taidoissa vai olinko vaan niin hidas (tai oliko kivempaa höpötellä ja kikatella kaveredien kanssa?) että työt ei valmistunut :D

Noh, nyt niitä käsityötaitoja tai ompelukonetta oltaisiin vähintäänkin tarvittu. Meidän Maija läks tänään uimareiden Rollo-kipaliluihin/leirille Ouluun ja äideille jäi tehtäväksi viimeistellä lasten viestikarnevaali-puvut <3 Ihana ajatus tuunata ruskea majava-asu mieleiseksi <3 Hännänkin SAI valmistaa itse jotta siitä tulis oikein uniikki ja hieno <3 
Niin... meillä tosiaan ei ole sitä ompelukonetta eikä "jämäkankaita" joista vois valkata kivoimman kuosin häntään tms . 
Miedän perheen käsityötarpeet rajoittuu yhteen käyrään neulaan ja valkoiseen sekä vartavasten tätä projektia varten hankittuun ruskeaan (vihertävä nyt kuitenkin tais olla, oon vissiin värisokeakin!!)  lankarullaan.


Tässä meidän suurperheen "ompelulaatikon" sisälmys :D Neula-parka on saanut hiukan damagea mutta silti uskollisesti palvellut jo vuosikaudet <3

Häntäkankaaksi tuhlattiin yksi vaaleanpunainen lakana (täytteenä vanhasta pinnasängynsuojasta vanua ) ,  ja koristeeksi häntään kiepautettiin Mimosan rusettipanta <3 korvaan nappasimme kukkakoristeen Mimosan mekosta :D


Kättenjälki näkyy kauniisti, taatusti suomalaista käsityötä <3

Korvat kiinnitettiin itse ja kukkanen oli itse asiassa oikein nätti koriste <3

Eilen illalla häntää kiinnittäessä Maija-kulta tuli viereen ja sanoi:- Äiti, muut kyllä ompeli ton hännän koneella.. Voi että ku tunsin piston sydämessä, ei Maija sillä tarkoittanut etteikö olisi tyytyväinen, tykkäs kovastikkin vaaleanpunaisesta hännästä , mutta sai mut miettimään että pitäiskö se ompelukone OIKEESTI HANKKIA? 

Kysymys kuuluukin, onko kunnon äitillä ompelukone?? :D :D 

Hyvää viikonloppua kaikille :) Ja tsemiä mun Maijalle <3 sekä kaikille uimareille Rolloihin!!! 
Terkkuja
Nadja