Näytetään tekstit, joissa on tunniste elämäntaparemontti. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste elämäntaparemontti. Näytä kaikki tekstit

perjantai 11. maaliskuuta 2016

Napa näpsäkäksi: Salille 12 vuoden jälkeen! Jännitys vaihtui huippufiilikseksi

Huhhei! Tännän oli suuri päivä Napaselle, pieni päivä ihmiskunnalle :D Mä nimittäin repäsin ja marssin reippaana flikkana kuntosalille 12 vuoden tauon jälkeen! Mua jännitti ihan törkeesti :D Ajatus astua "vieraalle maaperälle" voi olla jopa niin jännittävä ettei sitä askelta uskalla ottaa, mutta suosittelen että olkaa rohkeita ja lähtekää testaan jos ajatus kuntoilusta kuntosalilla kiehtoo.

Mun suurin huoli tuossa kuntosalille menossa oli ehkä ajatus että sielä on joku "oma porukka" mihin ei pääse mukaan. Tai että kaikki on niin professionale hienoissa asiaankuuluvissa "jumppa-asuissaan" ja sitä tuntis ittensä jotenkin tallukaksi. 
En tietäisi kuinka toimia, en osaisi käyttää laitteita, henkilökunta olisi vaikeasti lähestyttävää "pintaliitoporukkaa" jne. 

 
Pitää kyllä sanoa että kaikki mun pelot ja ennakkoluulot karisi heti alkumetreillä romukoppaan. Mut otti vastaan Vaasan Kivihaan Waw, Wellness Planetissa ihana Jossu ja yhteinen sävel löytyi heti. Juttelimme paljon asiasta ja asian vierestä, mulle tuli olo että minua kuunnellaan, minua arvostetaan ja minusta ollaan kiinnostuneita asiakkaana ja ihmisenä. Pointsit siis vastaanotosta!
Sain kattavan esittelyn hyvinvointikeskuksen tiloista ja sen jälkeen ei muuta kuin lets work out :D


Ja mullahan oli mukana myös oma personal trainer <3 Mutsin kanssa treenailtiin yhdessä ja ai että oli kivaa! Treenin jälkeen oli todellakin upea fiilis, ja tunne että kyllähän tätä voisi haluta lisää ja säännöllisesti! Vielä kun saisi järjestettyä saleiluun tarpeeksi aikaa.

Tässä muistilista hankinnoista kuntosalille halajaville:
-kengät, sisäkäyttöön sopivat
-treenivaatteet jotka hengittävät ja joilla on mukava treenata
-juomapullo
-pikkupyyhe (hikipyyhe) ja pyyhe jos käyt suihkussa

("turhat" valmistelut joita tein:
-säärikarvojen ajelu
-varpaiden kynsien lakkaus
-"salimeikki")

Treenin jälkeen maistui ihan superfresh smoothie, johon laitoin maustamatonta jugurttia, pakastepuolukoita, omenaa ja  hunajaa <3


Loppuynnäys= lähtekää salille, olkaa omia itsejänne, älkää turhaan jännittäkö, olkaa reippaita ja rohkeita <3

Tässä vielä video päivän treenitunnelmista:



Pumppipamppiterkkuja
Nadja


torstai 25. helmikuuta 2016

Napa Näpsäkäksi: Supertehokkaat aamulenkit (+video) + vinkki urheiluliiveihin!

Ihan huippu JES, JEIJ ja VAU :D Nyt on löydetty kipinää ja "se mun juttu" jolla saada hyvä fiilis ja reipas mieli heti aamusta. Nimittäin aamulenkit! Kyllä, nyt oon neljänä aamuna käynyt heti silmät avattuani n. 45 min aamulenkillä. Se tarkoittaa käytännössä sitä että klo 07.00 Napanen ampasee silmät sikkaralla reippailemaan joko naapurin frouvan tai kuulokkeitten kera ja lenkin jälkeen maistuukin aamupala ihan eri tyyliin :)
Oon  huomannut ihan käytännössä sen että saan paremmin hikeä pintaan aamulenkillä kuin päivälenkillä, tarkoittanee sitä että aamuisin on aineenvaihdunta vilkkaampaa ja näin ollen myös lenkkikin tehokkaampi :) (korjatkaa jos olen väärässä, hihii)


Jos teistä joku on funtsinut aamulenkkejä, niin nyt ei muuta kuin tuumasta toimeen! Mä itse haastoin itseni käymään lenkillä aamuisin viikon ajan ja veikkaan että tästä jää nyt tapa. Niin upeen energisen startin saa tästä päivään. + olen huomannut että illat meillä on niin täynnä ohjelmaa että aikaa lenkkeilyyn on vaikeaa repiä.  Ihan huippis juttu siis.

Tässä terkut mun keskiviikon lenksulta:


Ja hei loppuun vielä vinkki jos olet etsimässä tukevia, hyvännäköisiä ja edukkaita urheiluliivejä! Marssippa lähimpään Cubukseen ja katso heidän valikoima. Mä itse valkkasin kahdet erilaiset. Nämä vaaleanpunaiset on hyvinkin tukevat perus-urheilurintsikat hinta 19.90 ja nämä tyylikkäät vielä astetta tukevammat mustat hintaan 24,90e. Mustissa liiveissä oli bonuksena vielä hakaskiinnitys josta tykkäsin tositosi kovaa! Ei hytise eikä hölsky haha :D


Näillä eväillä eteenpäin seuraavaan viikkoon, nyt on todellakin motivoitunut ja upea fiilis syödä kevyesti ja urheilla. Tsemppiä meille kaikille! Ja hei oletteko te harrastaneet aamulenkkejä?

Sporttisia terkkuja
Nadja

torstai 18. helmikuuta 2016

Napa Näpsäkäksi: nyt selkärankaa!!! + kootut selitykset videolla

Napa Fläpsäkäksi vois olla melkeen nyt tän torstain teema :D En kestä! Siis nythän on tilanne se, että viime perjantain jälkeen on tapahtunut vähän kaikkee ja sitä tällä viikolla ihmetelläänkin videolla. Mutta nyt on taas vetästy ponnari tiukalle, hankittu motivaattorikamaa ja haettu ämpärikaupalla smoothievärkkejä kotiin <3
Uusia kenkuleita kelpaa nyt silitellä kotioloissa mut pian pääsevät nämäkin tositoimiin, joko salille tai lenksupuuhiin <3

Smoothie-värkkejä kaappi pullollaan, terveellinen välipala ja hiukohuikka on taattu <3

Tervetuloa videolta katsomaan viikon "vitsit" + päätös: antaa nenän ja jalan kasvaa mutta MAHA ei kasva! Ja hei toivottavasti jaksatte mun kanssa tsemppailla myös näillä kivikkoisilla poluilla, olette tärkeitä <3




Terkkuja
Nadja

torstai 11. helmikuuta 2016

Napa Näpäsäkäksi: Napasen päivän ruokakalenteri + huippuvinkki lounaaksi ja päivälliseksi!

Heisveis! Napasen tie näpsäkäksi on tasaisen tappava ja sopivalla temmolla etenevä. Jos mietin muutama viikko takaperin mun ruokavaliota niin ei voi muuta sanoa kuin että lähes kaikki on mennyt uusiksi. Ja hyvä niin.

Tällä hetkellä mun päivän ruokakalenteri sisältää:
aamuisin: rahka + marjat +  kaurahiutaleita, tai puuro + marjat
lounas: vähärasvaista lihaa/kanaa ja kasviksia tai salaatti + mahd ripasu esim thai chili-sååssia (ainam) tai kermaviilisååssia
välipala: smoothie, paljon eri variaatioita on tullut kokeiltua, kaikki ihan huippuja <3
päivällinen: kuin lounas, mutta lisään esim perunan tai pastaa mukaan
iltapala: kuin aamupala, tai smoothie ja vaikkapa yksi ruisleipäviipale

Myönnän että aina tämä kalenteri ei näytä prikuulleen tältä, mutta aikalailla koitan pitäytyä!
Puntarilla en ole käynyt... Koska haluan päästä vaa'an tuijottamisesta eroon. Parhaimmillaan oon rampannut siinä jopa useita kertoja päivässä ja siinä nyt ei suurta järkeä ole mielestäni. Annan oman fiiliksen, peilikuvan ja vanhojen vaatteiden kertoa mulle missä mennään. Ja tällä hetkellä mennään siinä vaiheessa että farkkuja päälle pukiessani ei tarvitse enää käyttää väkivaltaa :D Suunta on siis oikea ja toivottu. Näpsäkkyys on siis askeleen lähempänä, JES!

Kokeilin muutes tänään valmistaa lounaaksi Gazpacho-keittoa. Valmistin keiton Norudemun ohjeen mukaan ja oli muutes kivan ja erilaisen makuista! Gazpacho valmistuu kätevästi blenderissä ilman kypsennystä ja siihen tulee:
(öbaut) Kolme isoa tomaattia, pieni paprika tai puolet isosta suippopaprikasta, puolikas sipuli, 15-20cm kurkkua, kaksi valkosipulin kynttä, punaviinietikkaa, öljyä ja suolaa + esim. cayannea (multa puuttui punaviinietikka ja olis varmasti kruunannut makunautinnon!) lisäsin myös pinaattia, siksi väri ei ole niin punainen kuin ois perinteisemmin :)






Päivälliseksi valmistin helppoja jauhelihapihvejä:
n. 600g naudanjauhelihaa + gazpachon loput (n2,5dl) + suolaa. Uunissa n. 15min. 
Ihan perfectejä pihvejä tuli! Oikein mehukkaita, maistuvia ja lihaisia :D
Pihvien kanssa paistoin eilisiä porkkanoita ja lisäksi paprikaa, kurkkua + tujaus kevyt creme fraichea 
Nam <3 


Ja hei muutes se jumppavideo mitä oon lupaillut.. Asiaa tarkemmin syynättyäni päätin olla julkaisematta mitään jumppailuun liittyvää :D :D Kurkkaapa video, miksi näin :D hihii <3



Ihanaa lähetsyvää viikonloppua kaikille <3 Ja ollaan terveellisiä :D <3
ps. täältä <3 voit katsoa kaikki "Napa Näpsäkäksi"-postaukset

Terkkuja
Nadja

perjantai 5. helmikuuta 2016

Napa näpsäkäksi, ihan parhaat smoothie-vinkit!

Täälä ollaan taas! Lähes viikon mittainen flunssa sai fiilikset jokseenkin laskuun mutta nyt taas uudella innolla jaksetaan puurtaa ja tsempata kohti parempaa oloa. Lenkkeilyt kaverin kanssa talvisessa säässä on ihan parasta terapiaa kaiken maailman kolotuksiin ja ketutuksiin :D Liikunta, raitis ilma ja vaahtosuussa-kälätys! Toimii <3

Tänään innostuin myös kokeilemaan paria smoothie-variaatiota viikonloppun houkutuksia varten, ja pakko myöntää että täysin keltanokkaisena smoothiemuikkelina onnistuin makujen kanssa paremmin kuin hyvin. Nyt mä ymmärrän miks ihmiset lipittää noita melkeenpä työkseen, nehän on ihan sairaan hyviä, hihhii :)



Tein kahta eri smoothieta; toiseen laitoin kookos-soya-jugurttia, ananasta (myös mehua), banaania ja puristettua greippiä . Tämä smoothie toi niin elävästi mieleen kesän! Ja oikeestaan etelän hiekkarannat, pinacolada, kuuma aurinko, hiekkaa varpaiden välissä :D Ai että mikä makunautinto! Koristeeksi laitoin muutaman mustaherukan ja nekin sopi vallan mainiosti.


Toinen smoothie-kokeilu oli väriltään raikkaan vihreä ja maku niin raikas, terveellinen, herkku <3
Vihersmoothieen laitoin vettä, kiiwiä, omenaa, banaania, pinaattia ja puristettua greippiä. Tämä smoothie toimisi loistavasti vaikkapa aamulla! Kunnolla vitamiineja ja poweria, aivan loistava päivän aloitus.Tämän kanssa vaikkapa puurolautanen, kyllä popsisin :)


Kurkkaa vielä videolta Smoothien valmistus :)


Näpsäköitä viikonlopputerkkuja
Nadja

torstai 28. tammikuuta 2016

Napa Näpsäkäksi: Vertaistukea laihdutukseen ja painonhallintaan!

No moi! Viikko taas vierähtänyt ja torstai-päivityksen aika :)
Kulunut viikko on sujunut syömisten ja liikunnan kannalta todella hyvin! Motivaatio on ihan high-levelillä, on helppo syödä terveellisesti ja hyvin ja liikunta maistuu (liikuntana tällä hetkellä lenkkeilyt + kotijumppa) . Ihan selvästi on tämmönen kuherruskuukausi menossa nyt tän hyvinvointi/laihdutus-projektin kanssa. Ja mietinkin että kuinka kauan tätä hype-fiilistä voi kestää :D Onko tää nyt näin helppoo ja näin vaan laihdutaan ja kiinteydytään?



Kyl mä veikkaan että niitä heikkoja hetkiä ja kompastuskiviä matkanvarrelle löytyy, pakostakin. Been there done that :D Joten päätinkin olla kaukaa viisas ja ihan minun ja ehkäpä sinunkin iloksi perustin Facebookkiin Näpsäkäksi 2016 -tsemppiryhmän!

"Elämäntapamuutokseen/laihdutukseen/painonhallintaan tsemppiryhmä <3 Hymiö heartVertaistukea, ideoita, ajatuksia positiivisessa hengessä!"
Näin kuuluu Näpsäkäksi 2016 -ryhmän kuvaus, jos kiinnostuit niin tsekkaa lisää videolta ja liity ryhmään facebookissa!! :



Ajatuksena olis pitää tsemppiryhmä alle 30 henkilössä, jos siis teitä mukaantulijoita suinkin löytyy :D Ja toivottavasti löytyy! Yksin on hiukan haastava tsemppailla :D Eli lämpimästi tervetuloa, juuri sinulle!


Ei muuta ku syödään hyvin, voidaan hyvin ja hymyillään! Se tarttuu :)
ps. Napasen jumppavideo on päässyt suunnitteluasteelta toteutusasteelle joten maybe ensi viikolla "pumppaillaan" meikäläisen kanssa, hihhiii ja hohhoo

Terkkuja
Nadja

torstai 21. tammikuuta 2016

Napa Näpsäkäksi: Tehokkaalla simppelillä kotijumpalla kuosiin?

Ensimmäinen viikko takana kevyempää oloa ja eloa <3 Pitänee myöntää heti alkuun että synttäriherkkuja maistelin viikonloppuna! mutta kohtuudella. Puurot, rahkat, marjat ja runsaat salaatit ovat löytäneet taas tiensä Napasen ruokalistalle, ja todellakin hyvä näin!

Oon miettinyt myös näitä liikuntakuvioita, kävely on mulle semmosta ominta joten sitä ehdottomasti ja ehkäpä kevään tullen vois koittaa juoksuaskeliakin?? Saleilu taas ei ole ihan mun juttua, oon kyllä käynyt jumpissa ja pumpissa mutta niistä on jo reilu kymmenen vuotta aikaa, joten kynnys salille lähtöön on kasvanut. Lihaksia kuitenkin pitäis huoltaa ja kroppaa kiinteyttää joten nykäsin itteeni ponnarista ja tein itselleni kotijumppa-ohjelman!!



Käyn läpi kivalla perusjumpalla lähes koko kropan päästä varpaisiin. Aikaa menee n. puoli tuntia, mulla oli lapsetkin mukana rehkimässä :D Ja ainoat vehkeet mitä jumppaan tarvitsen on jumppa-alusta, pikkuset puntit (mulla 2kg) ja ilonen reipas tsemppimeininki, taustalla voi soida joku hyvän mielen biisi, me jumpattiin pikkasten kans Robinin tahtiin :D

Tässä videolla vähän jumppafiiliksiä (ja pikkanen ylläripylläri keskeytys kun "joku" oli tunkenut "jotain" nenuun) ja ehkäpä ens viikolle kehitän Napasen jumppavidiunkin, who knows? hihhiii


Me tultiin muutes tänään ihanasti perheen kanssa mökille <3 Ai että sielu lepää täälä maaseudun hrrr kylmyydessä, huomenna illalla onkin luvassa postaus meidän perheen päivästä mökillä + vidiumatskua myös! Joten huomiseen <3

Terkkuja
Nadja

torstai 14. tammikuuta 2016

Napa näpsäkäksi: takaisin lähtöpisteeseen, MIKSI NÄIN?

Niin, nyt se taas läsähti vasten naamaa. Kaikki duuni minkä tein syksyllä, hyvät päätöset ja valinnat Napa Näpsäkäksi-projektissa, on haihtuneet savuna ilmaan, Syksyn aikana karistetut sentit ja kilot on tulleet takaisin, ja eivät tottavie yksin, vaan oikein perinteisesti kavereiden kanssa!

En oikein ole edes tajunnut sitä vasta kun eilen. Lempparifarkut kiristää taas! Hyvä kun henkee saa :P Ja viime vuonna ostettu ihana talvitakki menee hätinnä kiinni. Mikä tarkoittaa sitä että oon kulkenut tuola yleisillä ilmoilla mun 10 vuotta vanhalla untsikalla, "koirankusetus-takilla"..

Voisin syyttää tästä totaalirepeämisestä joulunajan herkutteluita ja syksystä jatkunutta koko perheen sairastelukierrettä. Mutta en syytä. Syytän tästä ihan vaan omaa herkkupersaustani ja sen aiheuttamia lieveilmiöitä.
Huvittaako lähteä muka lenkille reippailemaan ruokaähkyssä? tai sokerikrapulassa?

Syömisillä on mun kokonaisfiilikseen ihan törkeen iso merkitys. Se on nyt vaan myönnettävä. Tää ei oo mitään humpuukia. 
Terveellinen, puhdas, vähähiilihydraattinen ruoka antaa mulle ihan SUPERMUIKKELIFIILIKSET, oon pirtee, aikaansaava ja tuntuu et pienellä ponkasulla vois vaikka lähtee lentoon :D 
Nyt taas kun oon syönyt ihan summissa mitä naaman eteen vaan tuodaan ( joukossa hyviä valintoja mutta myös niitä huonoja, bad, bad) , niin johan on v-mäinen kierre valmis! 
Huono ravinto + liikkumattomuus= väsynyt nainen -> liikkuu vielä vähemmän ja käyttää aikansa naposteluun!

En muista että ruoka ois vaikuttanut muhun näin voimakkaasti ennen? Onko tääkin nyt niitä varttumisen tuomia ihanuuksia? Ja tästä aasinsiltana seuraavaan:
Huomenna vietetäänkin Napasen 34-vuotissynttäreitä <3 Näillä näppäimillä mä annan itselleni arvokkaimman lahjan ja lupaan kiinnittää entistä enemmän huomiota terveelliseen, harkittuun syömiseen ja liikuntaan! Koska minä olen sen arvoinen <3

Nyt tämä jojottelu saa luvan loppua, ja tästä starttaa Napa Näpsäkäksi kohti kesää-project! Ensi torstaina palataan ekan kevyen viikon tunnelmiin, onnistumisiin ja kompastuskiviin.

Syksyn Napa Näpsäkäksi, hienot fiilikset voi tsekata täältä, KLIK

Päättäväisiä terkkuja
Nadja

torstai 15. lokakuuta 2015

Napa näpsäkäksi viikkochek! Fiilikset elämäntaparemontin keskeltä

En kestä miten nää viikot vilahtaa ohitse aivan sairraan nopeasti! Mun piti tätä postausta aloitellessani oikeen pari kertaa miettiä että onko oikeesti jo torstai, mut joo on tosiaan, kaikki torstaijutut tänään hoidettu että eiköhän oikeessa päivässä sitten olla :D

Dieetti, voi paska mä inhoon koko sanaa! oikeesti mun mieli taistelee tota sanaa vastaan, ruoka-aikatauluja, sapuskan punnitsemista, tarkkaan harkittuja protskuja ja valikoituja hiilareita. Tiedättekste mitä takoitan? Mä olen todella suurpiirteinen ja hetkessä elävä ihminen joten tää on oikeesti mun luonnolle rankkaa. Mä haluan että tämä mun projekti etenee "hitaasti ja varmasti" tästä eteenpäin. 
Alun tarkalla dietillä sain homman rullaan toivotulla tavalla ja tästä eteenpäin aion toki noudattaa terveellistä ruokavaliota, liikkua, ja tietoisesti tehdä hyviä valintoja ruokien suhteen.

Huomaan että olo nyt todella paljon parempi mitä reilu kuukausi sitten. Housut ei kinnaa ja pöhö on lähtenyt veks. Alaspain katsoessa ei posket valtaa näkökenttää ja askel on taas kevyt, suorastaan pomppivainen :D Mä en ole tänään mitannut itseeni, musta tuntuu ettei ihan hirveitä muutoksia ole tapahtunut, puntari näytti -500g viikossa ja siihen oon tyytyväinen :) Mitat otan tästä lähtien kahden viikon välein, viikon välein mittaaminen tuntuu nyt siltä että se on liian usien.
Tavoitteena mulla ois pudottaa vielä parisen kiloa max 5 kg, ja sit vaan kiinteytystä. En osaa nähdä itseeni langan laihana vaan Napa saa olla jatkossakin sopivasti "ihana" :D 

Tässä vielä pari tämmöstä diettailijoiden/treenajien käyttämää sanaa mitkä saa mun verenpaineet aika kohilleen, herättääkö nää teissä mitään "tunteita"? :D
- protsku (protskuu protskuu, joka paikas protskuu)
-broisku (oikeesti kanaa, broileriii, mut broisku <3 :D ) 
-timmi, tiukka (apua!!) 
-peppu, pylly (oikeesti peba on päivän sana! siitä puhutaan ja sitä kuvataan, ja käytetään tosiaan sanoja peppu ja pylly, en kestä :D :D )
Onko teillä jotain tämmösiä "ihanliikaaenkestä"- sanoja? :)



Mut nyt mä lähden lenkille, ei muuta kun moi! Ja mukavaa torstai-iltaa eli toisin sanoen perjantain aattoa <3

Uusille lukijoille aiemmat Napa näpsäkäksi-linkit:
täällä vko 1 jälkeiset tunnelmat
täällä vko 2jälkeiset tunnelmat
täällä vko 3jälkeiset tunnelmat
täällä vko 4jälkeiset tunnelmat

Terkkuja
Nadja



torstai 8. lokakuuta 2015

Napa Näpsäkäksi , kuinka sujui 4. viikko kevyemmällä?

Nyt sit niitä tekosyitä!
-Lapset oli/on kipeenä
-J oli/on kipeenä
-Itellä on ollut/on vieläkin vetämätön olo kun kaikki on kipeenä
(eh eh eh, surkeet selitykset ja aika säälittävän ykstoikkoset!!)

Yhyy, tää viikko on oikeesti ikävä kyllä todella paskamaisesti vetänyt mun motivaatiota alas. Lähinnä liikkumisen suhteen. Yhden hikisen kerran olen saanut itteni lenkille!! Muutoin ulkoilut on ollut enemmän tai vähemmän pieniä pyrähdyksiä puolikuntoisten lasten kanssa. On ollut jopa päiviä että oon säkällä vienyt roskat tai käynyt kurkkaas postilaatikon.
Ruokailun kanssakin on ollut vaikeeta. Mä olen oikeesti lohtusyöppö. Silloin kun on jotenkin raskasta niin alkaa heti mieliteot ja alituinen napsimisen tarve. En ole kuitenkaan oikeestaan "retkahtanut", mutta pitää myöntää että heikolla hetkellä oon käynyt napsiis muutaman extrapähkinän, tai laittanut iltapalaksi ruisleivät (terveellisillä päällisillä). Oon myös kerran tunkenut suuhun vaahtokarkin mutta samantien koin syyllisyyttä ja sylkäsin sen pois (kuulostaa muutes ihan todella säälittävältä kun sen kirjoittaa ylös) .

Mutta hei, EN OLE LUOVUTTAMASSA. Nyt on vaan ollut haastava viikko. Mä olen niin fiilis-ihminen että tämmöset elämän pikkunotkahdukset saa mut hetkelliseti lähes masentumaan, mutta yhtälailla se fiilis sieltä bongaa hyväksi taas. Tarvitaan ehkäpä vaan soitto systeriltä ja kutsu lenkille (vinkvink :D ) ja niin on Napa taas yhtä aurinkoa päästä varpaisiin <3 from tip to toe  :D

Kuva Norudemu <3


Tän viikon tulokset! Muutosta toivottuun suuntaan on siis tapahtunut ja jos järjellä ajattelee niin saan oikeesti olla tyytyväinen. Täältä itsesäälin syövereistä sitä on nyt vaan vähän vaikeeta hahmottaa :P
Painoa on viikossa lähtenyt 800g. Senttejä maltillisesti 3,5cm lähinnä keskivartalo-arealta, jossa on toki eniten sitä työmaatakin! Tarkemmat mitat ja tulokset näet Napa Näpsäkäski-sivulta täältä <3.

Ihanaa torstaita kaikille ja hei huomenna on jo perjantai <3
Terkkuja
Nadja



torstai 24. syyskuuta 2015

Napa Näpsäkäksi, Viikkocheck elämäntapamuutoksessa!

Ihan käsittämätöntä että viikko on taas kulunut! Ja kevyttä elämää nyt siis 2 viikkoa takana. Pakko myöntää että viikonloppuna sitten repsahdin. Repsreps vaan, en voinut vastustaa kiusausta. J valmisti meille sunnuntaina aivan älyttömän hyvää jälkkäriä kermavaahdosta, tuorejuustosta, maniskoista ja digestivekekseistä, mun ei ollut tarkoitus syödä sitä laisinkaan mutta lopulta oli pakko vaan sortua.. Ja olihan se nyt hyvää <3 Aluksi otti ihan sikana päähän kun menin hotkimaan annoskupillisen sitä maailman taiavaallisinta herkkua, mutta hetken asioita punnittua päätin antaa itselleni anteeksi. Ei tää elo nyt niin vakavaa voi olla. Ja reps ei kuitenkaan jäänyt mitenkään päälle. Ehkä mun pitäis luvan kanssa antaa itselleni joku yksi herkkuhetki viikossa niin voisi olla "elämäystävällisempää" tää touhu :D

Aamupalat, välipalat ja iltapalat ovat olleet hyvin pitkälti maitorahka+mehukeitto+marjat. Siskon luona kyläillessä otin välipalaksi ruisleipää, en pitänyt sitä kovinkaan vaarallisena vaihtoehtona, pahimmassa tapauksessa tarjolla ois kuitenkin voinut olla vaikka jotain herkkumuffinsseja tai vastaavaa :)



Lounaan ja päivällisen syön myös aina. vaihtelevasti salaattia ja kasviksia/vihanneksia + kala/kana/liha. Aivan superherkkulounas meillä on texmexhenkinen salaatti johon laitetaan salaattia, yleensä jäävuorisalaatti, perus kurkut+tomaatit+paprika ja kaveriksi tacomaustettua naudan jauhelihaa! Maistuu taivaalliselta <3

Entä mikä fiilis? Fiilis on hyvä. Kävelylenkit maistuu lähes päivittäin ja oon jopa alannut pyöritellä hölkkä-sanaa kielenpäällä.. Oliskohan musta hölköttelijäksi? Ehkäpä otan härkää sarvista ja lähden testaamaan ;) Vatsalihaksia pitäis myös alkaa tekemään se muutama kerta viikossa että sais "korsettia" hiukan napakammaksi.
Välillä teksi mieli mättää kaikkia ihania voileipiä ja kaivella pakastimesta pullaa, mutta se ei nyt vaan käy! Oon pystynyt pitään tän touhun positiivisena eikä mitään suurempia sisäisiä taisteluita ole ollut. 

Senttejä tällä viikolla on häippässyt Napasesta : 10,5cm!! (yht kahdessa viikossa 26cm!!)   ja vaaka näyttää nyt - 1,5 kg, tarkemmat tiedot lähtötilanteesta ja huvenneista senteistä löydät täältä <3 
Aika hyvä saldo kahdessa viikossa vai mitä? Ja matka jatkuu :D


Kepeitä terkkuja:
Nadja