Näytetään tekstit, joissa on tunniste välipala. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste välipala. Näytä kaikki tekstit

perjantai 5. helmikuuta 2016

Napa näpsäkäksi, ihan parhaat smoothie-vinkit!

Täälä ollaan taas! Lähes viikon mittainen flunssa sai fiilikset jokseenkin laskuun mutta nyt taas uudella innolla jaksetaan puurtaa ja tsempata kohti parempaa oloa. Lenkkeilyt kaverin kanssa talvisessa säässä on ihan parasta terapiaa kaiken maailman kolotuksiin ja ketutuksiin :D Liikunta, raitis ilma ja vaahtosuussa-kälätys! Toimii <3

Tänään innostuin myös kokeilemaan paria smoothie-variaatiota viikonloppun houkutuksia varten, ja pakko myöntää että täysin keltanokkaisena smoothiemuikkelina onnistuin makujen kanssa paremmin kuin hyvin. Nyt mä ymmärrän miks ihmiset lipittää noita melkeenpä työkseen, nehän on ihan sairaan hyviä, hihhii :)



Tein kahta eri smoothieta; toiseen laitoin kookos-soya-jugurttia, ananasta (myös mehua), banaania ja puristettua greippiä . Tämä smoothie toi niin elävästi mieleen kesän! Ja oikeestaan etelän hiekkarannat, pinacolada, kuuma aurinko, hiekkaa varpaiden välissä :D Ai että mikä makunautinto! Koristeeksi laitoin muutaman mustaherukan ja nekin sopi vallan mainiosti.


Toinen smoothie-kokeilu oli väriltään raikkaan vihreä ja maku niin raikas, terveellinen, herkku <3
Vihersmoothieen laitoin vettä, kiiwiä, omenaa, banaania, pinaattia ja puristettua greippiä. Tämä smoothie toimisi loistavasti vaikkapa aamulla! Kunnolla vitamiineja ja poweria, aivan loistava päivän aloitus.Tämän kanssa vaikkapa puurolautanen, kyllä popsisin :)


Kurkkaa vielä videolta Smoothien valmistus :)


Näpsäköitä viikonlopputerkkuja
Nadja

sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Mökkivälipalaa!

Terveiset Alahärmästä :)
Täälä ollaan taas muutama päivä jo lepuutettu. Huomenna olis tarkoitus pistäytyä vielä Power Parkissa ja sitten taas pyykkipäiväksi kotiin ja kohti uusia seikkailuja <3

Mökillä on ihana tehdä ruokaa ulkona ja harva se päivä paistellaan ulkona lättyjä välipalaksi. Aina ei kuitenkaan ole aikaa nysväillä pöperöiden kanssa ja eka kertaa elämässä ostin tämmöisen jauhoista sekoitettavan kiisselin. Pakko myöntää että odotukset eivät olleet kovin korkealla.


Positiivisesti saatin kuitenkin yllättyä, jauhe sekoitettiin kylmään veteen ja kiisseli jätettiin tekeytymään n. 15 minuutiksi. 
Meidän superkronkelikrantut lapsukaiset tykkäsivät! Koostumus oli samettien pehmeä, ei mitään paloja, marjaisa maku, nam :) Kiisseli oli kiva hörppiä ulkona auringonpaisteessa <3 Pieni kermavaahtokoristus olisi sopinut oikein hyvin, mutta hyvä oli ilmankin!
Nää on just näitä ihania helppouksia mitä pitäisi joka mökillä olla "hätätilanteita" varten :D





Onko teillä jotain suosikki-hätävaravinkkejä? Kaikki helpot ja maistuvat ideat otetaan ilomielin vastaan :)

Landeterkkuja
Nadja

tiistai 16. kesäkuuta 2015

Riisipuuro riisifrutiksi :D

Maukas perinteinen riisipuuro, ihanan pehmeä iltapala, maistuu myös aamulla tai 
vaikkapa lounaaksi. Meillä syödään sitä muutenkin kuin jouluna :) 
Ja vinkvink, kattilan pohjaan jääneet puurot voi jatkojalostaa vaikkapa riisifrutiksi <3




Uunipuuro siis ei kelpaa meidän porukoille , puuron pitää olla äiteen tunteella tunti veivaama <3 Silloin se on kuulemma just ihanan pehmoista ja hellusen makuista :D 

Puuron perusohje (meillä tehdään tää satsi yleensä kolminkertaisena..) :
3dl vettä
2dl puuroriisiä
1l täysmaitoa
ronski ruokalusikallinen voita
1/2 tl suolaa

-Kuumenna vesi kiehuvaksi, lisää puuroriisi, keitä kunnes vesi on imeytynyt riisehin.
-Lisää maito, VINK! mä tapaan aina esilämmittää maidon kuumaksi mikrossa, muuten menee ikä ja terveys puuroa hämmentäessä :) sekoita kunnes alkaa kiehua!
-Anna kiehua hiljakseen välillä sekoittaen, kunnes puuro on saanut hyvän koostumuksen <3 -Lisää voi tai margariini ja suola
Puuron voi jättää hiukan löysähköksi, kansi päälle ja puuro saa vetäytyä vielä n. puoli tuntia.
Puuro maistuu perinteisesti kanelisokerin kanssa tai vaikkapa marjojen tai hillon kanssa.

Mutta kuinka riisipuurosta tulikin riisifruttia?? (sitä lasten rakastamaa mitä myydään onnettoman pienissä rasioissa (hel)kkarin kalliilla!!)






Meillä jäi eilisestä puurosta n.  8dl riisipuuroa, 
-sekaan vatkasin tölkillisen Flora vanillaa 
-ja päälisiksi mansikkahillo-kiisseli-sekoitusta (hiiloa 60% kiisseliä 40%) 
-ja pirtsakkuutta tuomaan mustaviinimarjoja ja mansikkaa pakkasesta.
Ai kun on hyvää herkkua <3 <3 Emilkin kehui että parempaa kuin kaupan, notietty!! :D




Ps. oikeen kätevä mamsu vois rypistellä riisipuurontähteistä vaikka 
karjalanpirakoita tai kukkosia :)
Terkkuja
Nadja