Tästä annoksesta tulee peruspiirakkavuuallinen, jos teet pellille, tuplaa ainekset.
Pohja:
-150g voita (mieluiten oikeaa voita, myös margariini käy)
-1,5 dl sokeria
-1 muna
-3 dl vehnäjauhoja
-1tl leivinjauhetta
Nypi huoneenlämpöinen voi ja sokeri yhteen, lisää kananmuna ja sekoita. Lisää jauhot ja leivinjauhe ja sekoittele taikinaksi. Voitele piirakkavuoka ja taputtele pohja flintaksi. Jos taikinaa jää sormiin, niin kostuta käsiä vedellä, näin taikina ei pääse tarttumaan.
Täytteeksi joko marjoja, raparperia, omenaa, persikkaa, luumuja, mitä nyt haluaakaan.Omenan ja luumun kanssa ripottelisin päälle hiukan kanelia <3
Päälle soossi:
- 1prk kermaviiliä ( kunnollista, ei mitään 2%rasvaa)
-1 muna
-1 dl sokeria
-1 tl vaniljasokeria
Sekoita ainekset kastikkeeksi ja kaada piirakan päälle. Laita piirakka 200 asteiseen uuniin n. puoleksi tunniksi. Parasta jäähtyneenä/jääkaappikylmänä!
Tämä piirakka on niin herkullista ja mehukasta että ei tarvii edes mitään vaniljavaahtoa tai jätskiä kaveriksi. Toki voi laittaa ja hyvää tietysti on, mutta meillä tämä syödään aina ihan näin vaan.
Naminami, herkullisia hetkiä <3 Ja hyvää viikonloppua <3
Terkkuja
Nadja





