Tein nämä söpöt herkut yhdellä sitruunaisella kuivakakku-ohjeella jota hiukan "kevensin" korvaamalla osan vehnäjauhoista perunajauhoilla.
Tässä ohje:
300g voita/margariinia
3dl sokeria
4 munaa
4,5dl vehnäjauhoja (joista n. 1/3 korvasin perunajauhoilla)
3 tl leivinjauhetta
3 tl vaniljasokrua
sitruunanmehua pari ruokalusikallista
Vaahdota rasva ja sokeri
Lisää munat vatkaten
Lisää kuivat aineet
Ja lopuksi sitruunanmehu
Paista uunissa n. 180c n. 20min
Tästä satsista tuli iso pellillinen muffinsseja, n. 22kpl + taikinaa jäi myös apureille räävittäväksi <3
Tai vastaavasti voit valmistaa kuivakakuksi kakkuvuokaan.
Valmista kuorrute kun muffinssit ovat jäähtyneet, tarvitset:
2dl kuohukermaa
1,5 dl tomusokeria
2 tl vaniljasokeria
1 rasia Philadelphia tuorejuustoa
oman maun mukaan sitruunamehua, itse laitoin pari tl
Kuohuta kerma, mausta sokereilla, sekoita tuorejuuston kanssa ordentligt ja lisää sitruunamehu.
Pursottele muffinssit ja koristele vaikkapa pikkuvaahtiksilla ja strösseleillä <3
Meidän prinsessalla oli oikein onnistunut juhlapäivä ja Kisukakun lisäksi nämä pikkumuffinssit kruunasivat juhlapöydän :) Lisäksi meillä tarjottiin perinteisiä sokeripullia, popcornia, simaa ja vaahtokarkkeja.
Terkkuja
Nadja

















