sunnuntai 23. elokuuta 2015

Pidetään onnesta huolta

Ota onnesta koppi, tarraa siitä kii
rutistele pieneksi tolloksi ja piilota rintsikoihin, lähelle sydäntä
anna sydämen pomppia ja hengityksen laukata yhdessä onnen kanssa
Hengitä puhdasta ilmaa, tuulen silittäessä poskeasi.
Tuuli pyyhkii pois kyyneleesi, elämän iloiset kyyneleet, elämän suruisat kyyneleet
Anna itsellesi lupa olla kiltti.. sinulle . Halaa itseäsi ja muistuta, että sinulla on onni. 
Onni josta vain sinä itse voit pitää huolen <3

Onnea on.. onni piilossa rintsikoissa <3






Onneani oon tänään miettinyt, paljon. Monestakin eri syystä. Jo pitkään oon sen tiedostanut että minä itse teen oman onneni ja vain minä itse olen omasta onnestani vastuussa.
Monella mittarilla koen olevani onnellinen, mutta tiedän että on myös asioita joihin keskittymällä ja muutoksia tekemällä voin olla onnellisempi.
Mä olen nyt päättänyt keskittyä omaan onneeni ja sen parantamiseen elämän kaikilla osa-alueilla. 

Miettikää hetki onneanne. Onko helppo olla onnellinen? Välttämättä ei.. Mutta jos haluat saavuttaa onnen se on susta itsestä kiinni. Tai jos juuri nyt olet onnellinen niin muista pitää siitä huolta, vaali ja helli sitä <3 

Onnea kaikille toivoen <3
Terkkuja
Nadja

12 kommenttia:

  1. Mun mielestä myös onnellisuus on asennekysymys. En nyt väitä, että elämäni olisi ruusuilla tanssimista, sitä se nimittäin ei ole, paitsi jos ruusuilla tanssiminen on niiden piikkien päällä tanssimista :D Mutta jokaisessa päivässä on onnen hetkiä, carpe diem ja sitä rataa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä :) Mun mielestä mitä aikuisemmaksi kasvaa, sitä enemmän onnessa on haastetta. Moni pieni asia saa ihmiset tuntemaan onnea, niitä onnenhippuja kun keräilee ja vaikka tietoisesti haalii, tulee ihan satavarmasti onnellisemmaksi. Ja jos joku asia taas tekee onnettomaksi (semmoiset asiat joihin pystyy jollain tavalla itse vaikuttamaan), pitäis siihen asiaan löytää ratkaisu. Koittaa kitkeä kaikki rasitteet ja negatiivisuus pois että voi keskittää energian positiivisuuteen ja asioihin mitkä saavat onnelliseksi <3 Onpa tää deeppii :D mutta elämä on <3 välillä ruusuilla tanssimista ja välillä niillä piikeillä <3 :)

      Poista
  2. Minusta tuntuu, että me länsimaiset ihmiset ollaan senkin takia jotenkin onnettomia, kun meidän pitäisi koko ajan jotain haalia tai kehittää itseämme. Tähän hetkeen ja siihen, mitä on täytyy vaan olla onnellinen. Ja ehkä myös onnellinen siitä, että ei jostain syystä tunne itseään joka hetki onnelliseksi. Onnellisuus ei ehkä omasta vinkkelistä ole mitään ,mitä voi hippusina tavoitella vaan se on sisäinen tila.
    www.hyvavaimo.net

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan hyvä näkökanta :)
      Mutta mun mielestä on myös asioita joita muuttamalla voit tulla onnellisemmaksi. En missään nimessä tyytyisi olemaan onneton jos tiedän että tekemällä toisin olisin onnellisempi :)
      Mä itse kerään arjesta ne mun ilot ja onnellisuuden elämään, ne on niitä ihania elon hippuja joita tahdon itselleni haalia <3 Lasten hymyt, kiva iltalenkki siskon kanssa, hyvä ruoka, kaunis pilvetön taivas yms :)
      Aina ei voi tietenkään olla onnellinen. Tulee vastoinkäymisiä ja musertumisia ne kuuluu elämään. Mutta kyllä mulla on pyrkimys viettää elämäni onnelisena :)

      Poista
  3. Kyllä mä välillä mudassa ryven, mutta kaiken kaikkiaan voin kyllä sanoa olevani ihan onnellinen. Tai ainakin suhtautuvani eloon silleen positiivisesti, kyllä sitä kaikesta selvitään. Tavalla tai toisella.

    Iloa tulevaan viikkoosi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos kommentista ja tervetuloa lukijaksi <3
      Kyllähän me kaikki (oletettavasti) välillä joudutaan rypemään, toiset enemmän, toiset vähemmän :) Mä myös yritän aina pitää positiivisen tatsin elämään, sillä pötkii jo pitkälle <3

      Poista
  4. Onni ja tyytyväisyys,ne ku aina muistais :) Myös niiden huonojen hetkien takana voi piillä onni <3 Sen opetteluun tarvitaan jokainen sekunti,minkä on elämässä kiinni..

    VastaaPoista
  5. Hyvin sanottu! Kunpa aina muistaisi sen pienen onnen jonka piilotti sinne rintsikoihin. :D Sanon usein itselleni "muista tämä hetki sitten kun..". Välillä toivoisin todellakin, että onnea voisi pullottaa ja nauttia sitten pienissä annoksissa vastoinkäymisen koittaessa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) <3 Ja voi se oliskin hienoa :D Onnea pullossa, nautitaan kun tilanne vaatii, hih <3

      Poista
  6. Ihanaa, että olet onnellinen ja tiedostat sen! Mä oon kans tosi onnellinen ja yritän vaalia sitä kaikella rakkaudella. Siinä olen samaa mieltä, että jokainen on oman onnensa seppä ja siitä omasta onnesta on osattava pitää huolta, jotta se kestäisi. Onnea on olla onnellinen <3

    VastaaPoista

Kaunis kiitos kommentistasi, arvostan <3