sunnuntai 16. elokuuta 2015

Sunnuntaipähkinä: Lintu vai kala?

Lintu vai kala? Ikivanha sanonta jota oon koittanut tässä työstää. Kumpi on parempi vaihtoehto? Kumpi on hyvis ja kumpi pahis? (En oo googlannut :D Jos joku osaa kertoo mulle faktaa niin kiitosta vaan!) 

Mä ite aattelisin et tän voi käsitellä tilanteesta riippuen monella tapaa. Lintu vois olla eläväinen, sosiaalinen, ulospäin suuntautunut ihminen ja kala taas jokseenkin hiljainen, arka ja vetäytyvä. Jos siis puhuttais luonteenpiirteistä. 
Toisaalta sen vois käsittää niin että lintu on elementissään korkealla taivaalla ja kala taas elementissään vedessä. Eli hyviksii kummatkin :D
Kumpi sitten ois se kiero ja epäluotettava feidari? Mä en oikein osaa päättää :)

Onko tuo sanonta loppujenlopuksi kuitenkin vaan pelkkä kielikuva, jolle ei tarvitse edes sen kummemmin selityksiä miettiä? Lintu ja kala, toinen hyvempi ja toinen parempi :D Tai toinen huonompi ja toinen pahempi?

Ja kumpi mä sitten olsin, lintu vai kala? Nopsaan mä ajattelisin että lintu, mutta toisaalta vähän kalakin. Mä luulen että olsin hyvä semmonen sorsasilakka :D Tai lentävä kalakukko :D

Haha, tässä sunnuntaipähkinä teille ihanat :D Ootko sä lintu vai kala? Kumpi ois sun mielestä hyvis? tai pahis? Vai onko tuo ihan "torta på torta" koko sanonta? 


"Pähkinä"Terkkuja
Nadja

10 kommenttia:

  1. Mä olisin lintu, talitiainen tai "tätä-toooo!" kuten se meillä sanotaan. :D Sellainen pieni ja tarkkaavainen, joka hyppii sinne tänne ja syö itsensä täyteen herkkuja. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih ihana talitintti :D <3 Tuo olikin hauska kuvaus! :)

      Poista
  2. Ihana sinä! :) <3
    Mä olisin varmaan myös lintu ja voi tuo Emosen kommentti sai minut myös nauramaan. Kiitos ihanat!

    VastaaPoista
  3. Linnut on pahiksia. Ne syö kaloja ;D Kalat ei syö lintuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä onkin! Sä oot oikeesti fiksu :D Yks mysteeri on nyt ainakin ratkottu hah :D kiitos Kirsi!

      Poista
  4. Itse voisin kuvitella olevani sellainen töyhtöhyypän ja karpin sekoitus. Tukka pystyssä ja suu käy aina silloin, kun ei pitäisi.

    T. Täysin arkista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Ihana <3 Mä en ees tiiä mikä lintu on karppi mutta ilmeisesti joku "säkättäjä" sitten :D

      Poista
  5. Mä oon flamingo :D Mut tosta sanonnasta, mä luulen molemmat voi olla hyviksii(tai pahiksii) mut vaan niin erilaisia että pitää "käsitellä" eri tavalla ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. uuuu, flamingot on niin tyylikkäitä <3 Niinku säki <3 :D
      Ja aivan! ten points, nyt sä oot asian ytimessä :D Mua on vaan nyt kiehtonut ajatus siitä että saisin tietää kumpi on se pahempi tai parempi vaihtoehto :D

      Poista

Kaunis kiitos kommentistasi, arvostan <3