keskiviikko 23. syyskuuta 2015

Ampparit hyökkäävät(kö ne??)!!!

Aivan järkyttävää myöntää että mun yksi suurimmista peloista tai fobioista on ampparit. Nuo pikkaset lentelevät ötökät. Mä olen ollut niin onnellinen kun jostain syystä tänä kesänä amppareita ei ole juurikaan ollut. Normikesinä meidän mökillä on poikkeuksetta ollut ampparipesiä ja vähän väliä on saanut kirmailla niitä karkuun (joo juoksen niitä karkuun..niin kovaa kuin jaloista vaan pääsee), tänä kesänä ampparit ovat kuitenkin loistaneet poissaolollaan niin mökillä kuin muuallakin. En tiedä oletteko huomanneet saman?

Ampparipelkurille kaikista dramaattisinta aikaa on just loppukesät ja syksyt kun kuningatar on ajanut turhat työläiset pois pesistä ja ne harhailevat tokkurassa ympäriämpäri yrittäen päästä sisälle ovista ja ikkunoista. Tänä aamunakin istuskelin rauhassa pöntöllä  kun pienestä ikkunanraosta sukelsi sisälle ihan kauhee amppari! Epätoivoissani koitin puhallella (kuulemma ystävällisin keino häätää naamaan tunkevaa ampparia) sitä poispäin ja väistöliikkeet olivat mahdollisesti aikamoista teatteria. Lopulta ei auttanut muu kuin lähteä juoksemaan henkensä pitimiksi, onneksi en kompastunut nilkoissa retajaviin housuihini :D

Kaikki päättyi hyvin, sain läimäytettyä vessan oven kiinni ja amppari oli poistunut myöhemmin samaa reittiä mitä oli tullutkin. Jälkeenpäin mua jopa naurattaa tuo hätäily ja draama mitä liittyy pieneen amppariin, mutta sillä hetkellä kun pelko on päällä, se on todellakin todellista. Eikä naurata yhtään. Olo on ihan "syö tai tule syödyksi"  tai "pakene henkesi edestä" .. Kurjaa on myös että en pysty lapsilta peittämään tätä mun pelkoa, ja mahdollisesti tartutan fobian myös heihin.

Onko muita todellisista fobioista kärsiviä??

Loppukevennyksenä kuvia meidän eiliseltä kiipeilykeikalta :) Ja muistakaa käydä osllistumassa Caseapp kännykänkuori-arvontaan täällä <3







Terkkuja
Nadja

27 kommenttia:

  1. Sulle on tarttunut Jukalta toi fobia :) ja varmasti tarttuu lapsiinki.. ootte te niin ampparifobbareita :) ( mä keksin ton lyhenteen :) Ootte te hassuja, ei ne mitään tee, jos ei ne joudu hätään, ne vaan etsii makeaa.. niillä on makeanhimo ... you know :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä mä oletettavasti oon ite fobiani hankkinut :D Mut ampparifobbari on muutes hyvä sana!
      Ja mä en kyllä tuohon usko ettei ne mitää tekis, nyt ku ne on ihan puolikohmees ja kuolemankielissä tuola niin nehän on ihan pimeitä :D oikeesti!

      Poista
  2. No joo.. uskotaan :) Mulle ne ei tee mitään, mä vaan huitasen ne menemään :D

    VastaaPoista
  3. Ampparit ei oo ihan niin hirveitä kuin hämppikset. Hyi kamala, teki pahaa edes näpytellä toi sana! Joka ilta katon sängynalusen, käännän tyynyt ympäri ja ravistelen peitot ettei niissä vaan oo hämyi.. Jotenkin jännä miten voikin pelätä jotain niin pientä! Ampparit ja hämppikset on kuitenkin ainakin tuhat kertaa meitä pienempiä mutta silti _pakko_ juosta joka kerta kirkuen karkuun :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo hyi mä en myöskään tykkää hämpyistä, ne on tosi ällöjä. mut ne ei pelota mua mitenkää. tsemiä sulle hämyjen kaa :D <3
      Mut ampparit on mulle jotain ihan kauheeta, mulla menee jalat ihan löysäksi ja kädet tärisee, hengitys melkeen salpaantuu.. huh! ihan käsittämätöntä tosiaan!

      Poista
  4. Äääää.. kamalaaa.. Mä pelkään amppareita yli kaiken. Ne jotenkin vielä tykkäävät minusta ja pörräävät minun ympärillä vaikka ulkona olisi muita paljon parempia uhreja kuten esimerkiksi kukat! Olen saanut tämän fobian äitiltäni, joka aina on ollut ihan samanlainen.. Nyt yritän hillitä itseäni omien lasten ympärillä, koska tiedän että tämä "tauti" on tarttuvaa.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu myös et kaikki ampparit on aina just mun kimpussa!! Kait me ollaan vaan niin mageita <3 :D kyllä pitää tosiaan työtä tehdä ettei lapset tätä pelkoa oppisi!

      Poista
  5. Mä pelkään myös ampiaisia ihan yli kaiken. Tiedän, että jos amppari tulee niin missään nimessä ei saisi huitoa. Mutta mä aina itku silmässä juoksen pakoon ja huidon minkä käsistäni saan huidottua :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en taas uskalla huitoo :) yritän puhaltaa ja sit juoksen paskanjäykkänä kädet sivuille liimautuneena karkuun, ei apua meitä :'( löytyyköhän tähän jotain terapiaa? ;)

      Poista
    2. Luulis et ne vaa villiintys ku niitä puhaltelee ::D Jaa-a, mä luulen, että jos löytyis niin oisin jo menny :'D

      Poista
    3. Luulis et ne vaa villiintys ku niitä puhaltelee ::D Jaa-a, mä luulen, että jos löytyis niin oisin jo menny :'D

      Poista
  6. Olen huomannut!! Tänä kesänä ei tarvinnut kertaakaan juosta amppareita karkuun :D 2014 heinä/elokuun vaihteessa mua pääsi pistämään amppari,silloin niitä oli tosi paljon ja ne oli ihan sekaisin :/ Mä olin ihan kauhuissani kun olin vielä viimeisillään raskaana.. no onneksi ei käynyt kuinkaan ja mullekaan ei tullut mitään kutinaa/pientä turvotusta kamalampaa siitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo voi viime kesä oli ihan painajainen! Silloin tää mun kauhu oikeen kunnolla pääs valloilleenkin. Onneksi et saanut mitään pahempaa reaktiota pistoksesta <3 mua ei ole vissiin koskaan pistänyt ampiainen ja pelkään aina et saisin jonku kauheen hengenvaarallisen reaktion jos pistäis..

      Poista
  7. Mun pahin pelko on ampiaiset. Voi luoja mä inhoan niitä. Tulis jo pikkupakkaset ja niittäis noi loput hullut pois :D Mä toivoisin, että pölytyksen vois hoitaa mielummin kolibrit :D Täällä Turussa ei voi torilla asioida nyt rauhassa kun syksystä seonneet ampiaiset häiritsevät läsnäolollaan jatkuvasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi mä niin tunnen sun tuskan <3 Nuo seonneet ampparit = maailman pahin painajainen!! Tulis tosiaan ne yöpakkaset nyt vaan äkkiä. :)

      Poista
  8. Tuli vastavierailulle! Jäin lukijaksesi :) Ampparit ovat kyllä niin kamalia ja just tähän aikaan vuodesta aivan hirveän pökkerössä ja äkäisiä. Kivoja kuvia .)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiva että tulit <3 ja tervetuloa lukijaksi :) tää on kyllä pahinta aikaa noille amppareille :/ tulis jo talvi :D

      Poista
  9. Täällä yksi joka pelkää niitä aivan hulluna. Kaikkoan kyllä kuin pieru saharaan kun nään ampparin tai edes luulen näkeväni. :D Oon jo pienestä asti pelännyt niitä ihan hulluna eikä se ole ainakaan helpottanut mitä vanhemmaksi oon tullut. Sen verran tehokas pakoilija olen kuitenkin ollut ettei vielä kertaakaan tähän ikään mennessä ole päässyt pistämään *koputtaa puuta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kylläpä meitä ampparipelkureita riittää! "kiva" huomata etten oo yksin :) mä oon myös ollut aina niin vikkeläjalkainen että olen säästynyt pistoksilta. Ja se siinä varmaan eniten mua pelottaa että mitä jos pistää ja saa jonku allergisen reaktion tms.. Hyi jessus kun miettiikin :P

      Poista
  10. Sinulle on blogissani haaste :) http://pikku-bambin.blogspot.fi/2015/09/liebster-award-vol-3.html

    VastaaPoista
  11. Siis täällä todellakin ilmoittautuu yks totaali fobiasta kärsivä! Pelkään amppareita oikeasti eniten maailmassa :/ juoksen ja kiljun ihan hysteerisenä, enkä mene enää lähellekään sitä paikkaa missä se ampiainen käväisi kaks viikkoa sitten :D
    Oikeasti mun pitäis varmaan mennä hoitoon, koska se pelko hallitsee mun elämää (kesää)! Ja todellakin nää syksyt on ihan kauheimpia, ne tunkee niin lähelle ja sisälle ja.. KUOLEN!

    Että todellakin tiedän tunteesi ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin yhtyä täysin sun tunteisiin!! Onneksi tää kesä kesä on ollut ainakin meilläpäin tosi easy ampparipelkurille, mutta nyt noita pökkyräisiä ampiaisia lentelee kyllä sielä täälä. Mikä tarkoittaa että EI parfyymeja EIKÄ syömistä ulkona :( Tsemii meille! Eiköhän nuo pian kuupahda pois! :)

      Poista
  12. kyll mä vähän pelkään,etenki näin syksyllä,ku ovat vähän äkäsempiä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, nyt ne on kyllä ihan hulluja! Meillä ollut tänään jo ihan karsee ampparijahti kun yks hyökkäs meille sisälle :P

      Poista

Kaunis kiitos kommentistasi, arvostan <3