keskiviikko 9. syyskuuta 2015

Napa näpsäkäksi: Oli vaan pakko tehdä paisumiselle loppu!!

Otsikko kiteyttää hyvin sen mitä aion nyt teille kertoa. Mä oon nimittäin ihan aikuisten oikeesti ihan salaa ja taistelumielellä aloitanut elämänmuutosprojektin. Ja miksi ? No siksi koska mä olen paisahtanut kesän aikana n. 6-7kg. riippuu vähän et mistä sen kesän nyt sit laskeekaan alkavaksi.

voisin sanoa että en mä yhtään käsitä mistä ne kilot on tullut, mut oikeesti, kyllä nyt jos aikuinen aivoilla varustettu ihminen (kyllä! minäkin olen ;) ) miettii vähä niin tietää.
No tässä tapauksessa syynä on ollut kesän törkee lapasesta karannut syöminen ja liikkumattomuus.Mä oon "nauttinut" koko kesän siis mässäämällä ja lomaillut oikeen autuaasti loikoillen! Aiemminkin oon jo kirjoittanut siitä kuinka oon aina ollut semmonen elämäntapajolkottelija eli kävellen aina kuljettu joka paikkaan, mutta nyt kun lapset ei enää ole siinä iässä että kärrytellään päikkärit niin musta on tullut ihan oikeesti ihmismuumio.. Siis tottakai me ulkoillaan ja tehdään kaikenlaista mut semmoset oikeet urheilusuorituksiksi laskettavat kävelylenkit ja tekemiset on jääneet.

Kuinka mä sitten taistelen tätä mut vallannutta lyllykkää vastaan?
Ruokavaliolla ja liikunnalla. Piste. Se toimii. On toimittava.

Mä syön nyt aika lailla Jutan Superdieetin ruokaohjeilla, tai oon syönyt nyt maanantaista lähtien.
Eli rahkaa, marjoja, kaurapuuroa, pähkinöitä, raejuustoa, kasviksia, lihaa, kanaa, kalaa. Päivän toisella lämpimällä aterialla myös pikkasen perunaa tai pastaa.
Pyrin syömään myös mahdollisimman säännöllisesti, 2-4h välein. Ja vettä!! Sitä yritän juoda vähän väliä. Mielummin liian paljon kuin liian vähän :)

Ja lenkkeilyn aloitan nyt ihan oikeesti, 4-5 kertaa viikossa väh. tunnin kestävä kunnon reipas kävely.
Ai että mä puhkun intoa!! <3

Paitsi että. Mä otin tänään ne surullisen kuuluisat ENNEN-kuvat. En yleensä ota itseäni turhan vakavasti, mutta nyt meinas kyllä tulla itku. Mitä mulle on tapahtunut? Mun vatsanseutu on ihan yhtä laardia vaan. epämääränen löllömöykky.
Noh, ei me tästä lannistuta! Nyt tämä on sanottu ÄÄNEEN ja tästä suunta on vain YLÖSPÄIN!!

Oon ihan kahden vaiheilla että julkaisenko ne ennen-kuvat. Oon aina ajatellut että en ikimaailmassa julkaisis itsestäni niin henkilökohtaisia kuvia, mutta nyt oon alannut miettiä että sou? Ketään ei oikeesti kiinnosta mun mahakuvat sillä lailla kuin mua itteeni. Ja uskon että itse oo  itelleni se kaikista ankarin. Olettaisin ainakin.

Mut hei tästä lähtien torstaisin on meikkiksen projektin tsekkaus-postaus! Napa näpsäkäksi- Torstai :D 
Elämäntapamuutoksen (toivottavasti) edistyminen ja tuloksia, vinkkejä, (toivottavasti EI) repsahduksia.
Eli tervetuloa seuraamaan tätä oikeesti haastavaa ja toivottavasti palkitsevaa projektia mun kanssa <3 

ps. en ole tähtäämässä mihkään bikinifitness-kisoihin :D että semmosta hifistelyä ei mun elämäntaparemontista löydy. Pointtina on terveellinen elämäntapa ja hyvä olo <3


Nyt mä lähen lenkille! Terkkuja
Nadja







27 kommenttia:

  1. Hih ihana otsikko! Ymmärrän naisena että painonnousu tuntuu pahalta, älä ressaa kuitenkaan! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvin raadollinen otsikko :D Kyl se tosiaan tuntuu pahalta, jotenki kun yhtäkkiä havahtuu että ai hitsi jos en tee muutosta niin siirrytään toiselle einiinimartelevalle kymmenluvulle!! painossa siis. Huh! Koitan viedä tätä projektia positiivisella innolla eteenpäin, ja olla ressaamatta. Mutta voi toki olla helpommin sanottu kuin tehty :D

      Poista
  2. Heii, mulla on sama projekti menossa!! Maanantaista alkaen olen myös ollut nyt ihan oikeasti vähähiilarisemmalla ruokavaliolla ja nyt se on ihan _OIKEASTI_ tarkoitus ottaa elämäntavaksi! Tsemppiä sulle ja mulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi sinäkin! <3 Joo tsemppiä meille :) Kyl me tää homma himaan vetästään!!

      Poista
  3. Tsemii! T: Aina valmis lenksu kaveri :)

    VastaaPoista
  4. Tsemppiä hirmusen paljon, sä pystyt siihen !

    VastaaPoista
  5. Onnea koitokseen. On hyvä ottaa tilanne haltuun ennen kuin se karkaa käsistä :). Itsekin joudun joka kesän jälkeen palata ruotuun. Jotenkin ihan huomaamatta kesällä tulee lorvittua ja lapattua herkkuja ;).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Näin mäkin mietin että pakko tarttua nyt toimeen ennenkuin työmaata ois tuplasti enemmän :D

      Poista
  6. Tsemppiä! Mä yritän kanssa pudottaa painoa, tosin ihan omin avuin mutta toi Jutan juttu vois olla hyvä myös ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jos tuntuu että kaipaa hjälppiä niin ilman muuta kannattaa kokeilla Jutan dieettejä :) Suosittelen <3 Mä en nyt ole missään nettivalmennuksessa vaan nuo on vanhat paprut mitkä oon sästänyt :)

      Poista
  7. Oujee! Tsemppiä - mä pidän peukkuja, sillä tiedän ettei tuo ole mikään ihan helppo projekti! Minulla oli ihan sama tilanne kesän päätteeksi! Yritin nauttia täysillä ennen kuin kesäloma loppui ja aloittaisin työt (lähinnä syömällä ja juomalla. APUA!!) 1,5 kuukautta elämänmuutosta ja kovaa treenaamista takana ja kesäkilot on karsittu ja lisäksi jopa muutama ekstrakilo! Jeejee.. Tästä oli hyvä aloittaa terveellisempi syksy! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mietinki et järkkyy että se nauttiminen ja lomailu menee vaan helposti siihen mättämiseen! Toivottavasti ollaan ens kesänä fiksumpia :D Ja wau mikä boosti sulla on ollut päällä! Hienoa :D

      Poista
  8. Tsemppiä!
    Mun ehdottomasti pitäisi tehdä jotain. Selkäranka on vaan taas hukassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kyllä se selkäranka sitten viimestään löytyy kun on "tosi kyseessä" :D

      Poista
  9. Tsemppiä urakkaan! ♡ Munkin pitäisi kaivella jutan bikini ohjeet kaapista ja ruveta elää niiden mukaan mutta mutta jostain syystä herkut vie voiton...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Kyl ne herkut vaan vie voiton niin kauan kunnes havahtuu kunnolla :D Tai niin mulla ainaki ;)

      Poista
  10. Tsemppiä! Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ruodussa pitää pysyä niin kauan, kunnes ne ensimmäiset edistymiset näkyy. Sitten kun ne tulee mukaan, on helpompi potkia itteensä persiille :D Ja vaikka nyt tuntuu lähes KAMALALTA katsoa niitä ennen kuvia, niin jos sulla ei niitä olisi tulisit projektin loppuvaiheilla kaipaamaan niitä. Kuvat on kuitenkin se mistä muutoksen näkee eniten :) Mä en ottanut kuvia ja mua harmittaa. Nii ja muista mitata ympäryksiä! Senttien häviäminen oli mun mielestä lähes palkitsevampaa kuin kilojen kariseminen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ne sentit!! Hyvä kun muistutit :) Mä oon niin amatööri :D Pitääkin mitata nyt heti.
      Ja kyllä vaikka nuo kuvat oikeesti tihkasee niin pakko ne vaan on kohdata. Se on kuitenkin minä ite ketä siinä "röhnöttää" :D

      Poista
  11. Onnea matkaan,pitäs minunki hypätä völjyyn :D

    VastaaPoista
  12. Hienoa että jaksat innostua :) se on oikea asenne! Koska itsestähän se lähtee se halu tehdä asioille jotain!
    Itsellä tuo liikuntapuoli on kyllä hanskassa, mutta sekään ei paljoa kiinteytymiseen auta jos ruokavalio tahtoo olla vähän retuperällä :/ mutta kun..se karkki..ja se suklaa ja pulla ja..
    Oon nyt koittanut ensin vähentää, tällä hetkellä herkkupäiviä on enää viikossa kaksi, kun ennen oli 5-7! Tavoite ois siihen kerta viikkoon, totaalikieltäytyjäksi minusta kun ei ole :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No pakko se on innostua, nyt ei voi jäädä "tuleen makaamaan" :D
      Mä oon kans niin leväperäinen ton makean syömisen kanssa että oksat pois. Helposti joka päivä jotain herkkua! Paitsi et ei enää :D
      Tsemii karkkipäivien kanssa :)

      Poista

Kaunis kiitos kommentistasi, arvostan <3