lauantai 24. lokakuuta 2015

Napasen keittiösalongissa: maailman helpoin kuorinta kotikonstein!

Eilen testasin vihdoin kasvojen kuorintaa kahvinporoilla. Oon jo monessakin eri tuutissa törmännyt tähän melkeenpä (jos juot kahvia) ilmaiseen kasvojenkuorinta-tipsiin, mutta itse toteutuksen sain duunailtua vasta nyt. Mua on jotenkin ällöttänyt ajatus käyttää kahvia naamaan, se on kuulostanut mun mielessäni jotenkin tunkkaiselta?
No nämä ennakkoajatukset on nyt todistettu täysin vääriksi, kuorinta oli oikein tehokas ja tuoksukin miellyttävä! Kovinkaan ronskin ottein ei tosin kannata ainakaan poskia kuoria, sillä kahvinporot ovat aikasta karkeita. Oikein couperosaan taipuvia poskia en kuoris ollenkaan, mutta T-aluetta sai oikeen reippaastikkin jynssätä :)


Kuorintaan tarvitset:

-esim aamukahvin jäljiltä suodatinpussista kahvinporoja
-tilkka jotain öljyä. Itse käytin kookosöljyä, mutta yhtä hyvin voi käyttää esim ryspsiöljyä tai vauvan hoitoöljyä

.Sekoittele kahvinporot ja ölytilkka keskenään. Kastele kasvot ja kuori normaaliin tapaan. Muista välttää silmänympärykset ja posket, mikäli olet oikein herkkänahkainen. Huuhtele, ravitse kasvot esim kookosöljyllä tai kasvovoiteella. Tuloksena ihanan samettisen pehmeä ja kimmoisa iho <3 

Testivideon pääset kurkkaamaan alta:



Tätä kuorintaa kokeilen seuraavaksi myös koko vartalolle, sillä oma ihoni ainakin kärsii talvella kuivuudesta ja suihkun jälkeen varsinkin on punoittava sekä rutikuiva, mutta kahvikuorinnan kerrotaan auttavan myös tähän talvi-iho ongelmaan! 

Eli nyt vaan kahveja keittelemään ja kuorintapuuhiin , hyvää viikonloppua kaikille <3

Terkkuja
Nadja


20 kommenttia:

  1. Ihana.. :) Täytyy kyllä myöntää, että minulla on samanlaiset ennakkoluulot kuin sinulla oli tätä kuorintaa kohden. Mä koitin juuri rasvata naamaani mehiläisvahavoiteella.. kyllä tää syksy saa meidät koittamaan kaikenlaisia juttuja.. Hihii.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samiksii :D <3 Mutta rohkeesti vaan kokeilet, oli positiivinen yllätys!
      Oi mehiläisvahavoide kuulostaa ihanalta :)

      Poista
  2. Hei, me kokeiltiin tätä morsiussaunassa, sauna tuoksui hyvälle. Oli varmaan ihan virkistävää, mutta oli niin paljon muitakin virkisteitä. Täytyy kokeilla uudelleen!

    VastaaPoista
  3. Kiitti vinkistä! Tuotahan vois itsekin testata! Kiva vloggaus :)

    VastaaPoista
  4. Hihi ihana sinä <3 Ja oon koittanut joskus, en vaan muista enää tykkäsinkö vai en :D Täytyy varmaan uudestaan kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile uudestaan :D oli kyllä hyvä kuorinta, ja koko vartalolle aivan loistava! <3

      Poista
  5. Tosi hauska, hyvä ja selkeä video ! <3

    Me ollaan vartalon kuorintaan kokeiltu: Kahvinpuru+ sokeri+ sitruunaa ja se oli kyllä myös ihanan mukava kokeilu.

    Tätä täytyy ehdottomasti kokeilla huomenna kasvoihin : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kuulostaa hyvälle tuo teidän coktail <3 :) ja kiitos :)

      Poista
  6. Mä oon kokeillut tätä reilu vuosi sitten yhden ystävän polttareissa. Mulla ei varsinaisesti ennakkoluuloja ollut, mutta se oli jotenkin taivaallisen tuntuista pyöritellä niitä poroja pitkin kasvoja. Ne on mun mieleen juuri sellaisia, että tuntuvat sopivasti. Ainahan mä olen tiennyt, että kahvi on rasvaista, mutta yllätyksenä tuli hieman se, ettei oma iho ainakaan jäänyt yhtään kuivaksi tuon jälkeen vaan juurikin päinvastoin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, taitaa tuo juju piileskellä just tuossa että jättää iholle aivan ihanan samettisen pehmeän tunteen <3 Ei mitään kiristävää korppua :D !!

      Poista
  7. Ai loistava vinkki, kiitos tästä! Ehdottomasti testaan :)

    VastaaPoista
  8. Kuinka tää on menny multa ohi!? Heti kokeilemaan ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanoppa muuta :D kuinka on voinut jäädä välistä ;) :D mut hyvä et nyt hokasit <3

      Poista
  9. Kiva video! :) Mäkin olen kuullut monelta tästä, mutta pitää nyt oikeasti kyllä testata :)

    VastaaPoista

Kaunis kiitos kommentistasi, arvostan <3